جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ اسفند ۱۸, جمعه

ایران-گزارشات کامل از تجمع اعتراضی گسترده و راهپیمایی کشاورزان ورزنه اصفهان و تداوم آن در روز شنبه ۱۹اسفند



خبر فوری:
تجمع مردم اصفهان در پل خواجو؛ شعار مردم اصفهان:
 یگان ویژه حیا کن ورزنه را رها کن
«عزا عزاست امروز-روز عزاست امروز-زندگی کشاورز روز هواست امروز»
از صبح امروز شنبه 19اسفند جمعی از مردم  اصفهان در حمایت از کشاورزان معترض ورزنه، اژیه و زیار در محل پل خواجو تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان سرکوب مردم بپاخاسته توسط مأموران سرکوبگر انتظامی را محکوم کردند. مأموران سرکوبگر روز گذشته  با شلیک گلوله  و گاز اشک‌آور تعدادی از معترضان ورزنه را مجروح کردند و شماری را دستگیر کردند


کشاورزان بپاخاسته  ورزنه  اصفهان شب گذشته در مقابل کلانتری ۱۰نیروی انتظامی تجمع کردند و   خواستار آزادی دستگیرشدگان  گردیدند.
روز گذشته هزاران تن از کشاورزان ورزنه و مناطق اطراف در اعتراض به طفره رفتن رژیم از دادن حقآبه آنها؛ تظاهرات کردند و با مأموران انتظامی درگیر شدند. آدمکشان گارد ضدشورش با تیراندازی و گاز  اشک‌آور به آنها حمله کردند و تعدادی را مجروح ساختند و شماری را هم دستگیر کردند.


خانم مریم رجوی طی پیامی گفت: با درود به کشاورزان بپاخاسته و ستمدیده ورزنه اصفهان، حمله جنایتکارانه پاسداران به این کشاورزان محروم و مجروح کردن شماری از آنان را قویاً محکوم می‌کنم و عموم مردم و جوانان اصفهان را به حمایت و همبستگی با آنها فرا می‌خوانم.


هزاران تن از کشاورزان ورزنه صبح امروز جمعه۱۸اسفندماه ۹۶ در اعتراض به طفره رفتن رژیم از دادن حق آبه آنها؛ دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

درگیری ساعتها ادامه داشت. نیروهای ضدشورش به سمت کشاورزان محروم تیراندازی کردند و گاز اشک‌آور شلیک کردند که در نتیجه آن تعدادی از معترضان مجروح شدند صحنه های وحشیگری نیروهای ضدشورش باعث خشم کشاورزان شد و درگیری ساعتها ادامه داشت گزارشهای دریافتی حاکی است که مردم از شهرهاى اطراف برای کمک به کشاورزان ورزنه راهی این منطقه شدند.

 کشاورزان خشمگین تراکتورهای خود را در دو طرف جاده مستقر کردند و خود به سمت محل پمپاژ آب ورزنه به طرف یزد حرکت کردند. کشاورزان شعار می دادند: 
نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم
 هر کس حرف از حق بزند او را خرابکار می‌نامید
 خاک بر سرتان با این مدیریت‌تان؛ خاک بر سرتان با این عدالتتان
 مرگ بر مسئولین بی غیرت؛

آدمکشان گارد ضد شورش برای جلوگیری از پیشروی کشاورزان و نزدیک شدن آنها به تأسیسات آب، به آنها حمله كرده و به سوی آنها گاز اشک آور پرتاب کردند و آنها را هدف شلیک گلوله قرار دادند. این حملات به مجروح شدنهفت تن از كشاورزان منجر شد. مردم با آتش زدن لاستیک به مقابله با گاز اشک آور پرداختند.

 اعتراضات کشاورزان ورزنه از روز ۲۷بهمن شروع شد و از روز ۹اسفند به صورت تظاهرات و تجمع در مقابل بخشداری و سازمان آب و راهپیمایی در حاشیه زاینده رود ادامه یافت. کشاورزان در این تجمهای اعتراضی شعار می دادند: روحانی دروغگو زاینده رود من کو؟‌ آب زاينده رود حق مسلم ماست، مي‌جنگيم مي‌ميريم حقمان را مي‌گيريم.

خشک شدن زاینده رود که بر اثر سیاستهای خائنانه این رژیم ضد ایرانی صورت گرفته، از ۱۷سال پیش زندگی کشاورزان این منطقه را تحت الشعاع خود قرار داده و وضعیت آنها روز به روز وخیمتر شده است. مقامات رژیم بارها با دادن وعده‌های فریبکارانه از جمله پرداخت خسارت سعی در خاموش کردن اعتراضات کشاورزان داشته اند، اما هرگز به آن عمل نکرده اند.

مقاومت ايران با درود به کشاورزان بپاخاسته و ستمدیده اصفهان، حمله جنايتكارانه نيروهاي سركوبگر و مجروح كردن شماري از آنان را قوياً محكوم مي‌كند و عموم مردم و جوانان اصفهان را به حمايت و همبستگي با آنها فرا‌مي‌خواند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر