جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۷ آبان ۱, سه‌شنبه

ایران- اعتراضات و اعتصابات آبان۹۷

این صفحه به روز می‌شود
********
خانم مریمرجوی بر کارگران فولاد و مردم شجاع اهواز که با تظاهرات گسترده و با شعار کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد درود فرستاد و حمایت از اعتصابگران را یک وظیفه ملی و میهنی اعلام کرد


مریم رجوی

نامه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج خطاب به کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز

مقاومت و ایستادگی با شکوه کارگران شریف و زحمتکش نیشکر هفت‌تپهو فولاد اهواز، پژواک دیگری از فریاد خشم کارگران و ستم دیدگان خلقی است که از غارت و ستم حکومتی غرقه در فساد و دزدی به ستوه آمده‌اند. 
مردمی که هر روز شاهد چپاول دارایی و دسترنج کار خود هستند و ثروت و سرمایه‌های آنان در ازای تحمیل فقر، گرسنگی و سیه روزی فاجعه‌بار به تنور آتش جنگ و تروریسم ریخته و یا هزینه سرکوب اعتراضات آنان می‌شود و امروز به درستی آدرس صحیح دشمن واقعی خویش را دریافته‌اند.



حمایت کانونهای شورشی از اعتصاب و تظاهرات کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز
اعضای کانون شورشی طاق‌ بستان کرمانشاه در حمایت از اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه و مجتمع ملی فولاد اهواز،اقدام به دیوارنویسی بر دیوار پادگان پدافند هوایی سپاه پاسداران رژیم در کرمانشاه، واقع در جاده بیستون کردند.

















تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در همبستگی با کارگران هفت تپه در شانزدهمین روز خیزش

امروز در شانزدهمین روز خیزش کارگران هفت تپه جمعی  از دانشجویان  دانشگاه تهران در همبستگی با کارگران  بپاخاسته  هفت تپه در پردیس مرکزی دانشگاه تهران  تجمع کردند.
دانشجویان  شعار میدادند:
فرزند کارگرانیم کنارشان میمانیم
دانشجو و کارگر  ایستاده ایم در  سنگر 
دانشگاه پول گردان  تضعیف زحمتکشان


تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه در بازار شهر شوش در هفدهمین روز خیزش / حمایت سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

از صبح امروز چهارشنبه ۳۰آبان ۹۷ کارگران نیشکر هفت‌تپه ومردم شوش در مه غلیظ در اعتراض پرداخت نشدن حقوق خود و همچنین در اعتراض  به بازداشت کارگران و نمایندگانشان و عدم پاسخگویی به مطالبات برحقشان مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع و تظاهرات خود را آغاز کردند. 
کارگران  به همراه مردم شوش تظاهرات خود را  به خیابانهای شوش کشاندند. 
کارگران شعار می‌دادند: 
کارگر فولاد ما هستیم، کنار هم می‌ایستیم / کارگر میمیرد ذلت نمیپذیرد 
کارگر زندانی آزاد باید گردد / فولاد، هفت تپه،  پیوندتان مبارک 
هیهات مناالذله / بازاری باغیرت حمایت حمایت 
بازاری باغیرت حمایت حمایت 
تظاهرات کارگران نیشکر هفت تپه با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد
















اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه و خانواده های آنها در مقابل فرمانداری شوش - دستگیری ۱۹کارگر
بنا‌ به گزارشات منتشر شده از جانب سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه تجمع کارگران و خانواده‌های آنها در مقابل فرمانداری بعد ازظهر امروز (یکشنبه ۲۷آبان) ادامه پیدا کرده است. آنها به دستگیری بین ۸تا ۱۰تن از کارگران اعتراض کرده‌اند و خواستار آزادی آنها هستند.
اتحادیه آزاد کارگران در رابطه با دستگیری کارگران نیشکر هفت تپه توسط نیروهای سرکوبگر رژیم آخوندی طی اطلاعیه‌یی نوشت:
















همبستگی دانشجویان دانشگاه علامه با کارگران اعتصابی با شعار «کارکر، معلم، دانشجو، اتحاد اتحاد»
جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی امروز با تجمع در محوطه دانشگاه و حمل پلاکاردهایی از خیزش کارگر ان به‌پا خاسته در اهواز و شوش حمایت کردند.
روی پلاکاردهای دانشجویان این شعارها نوشته شده بود:
«کارگر، معلم،‌ دانشجو، اتحاد، اتحاد
نه تهدید، نه زندان، دیگر اثر ندار
نان، کار، آزادی، پیروزی نهایی»

اعتصاب و تظاهرات کارگران گروه ملی فولاد اهواز- دوازدهمین روز

کارگران فولاد اهواز از اولین ساعتهای صبح روز چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۷ دوازدهمین روز تجمع خود را در مقابل استانداری رژیم در اهواز شروع کردند.
بیکاری تورم بلای جان مردم
ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می جنگیم می جنگیم
می ایستیم میمیریم حقمونو می گیریم
رئیس جمهور برگزیده مقاومت عموم مردم خوزستان را به همبستگی باکارگران فراخواند
v


تجمع کارگران در مقابل خانه کارگر رژیم در تهران
جمعی از کارگران کارخانه‌ها و کارگاههای مختلف ایران صبح امروز سه‌شنبه ۲۹دیماه ۹۷در خیابان انقلاب تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار مطالبات خود شدند.
کارگران تراکتهایی در دست داشتند که روی آنها از جمله نوشته شده بود:‌ اشتغال؛ معیشت؛ حق مسلم ماست و افزایش دستمزد حق مسلم ماست 
کارگران سپس در خیابانهای تهران اقدام به راهپیمایی کردند.
کشاورزان شرق اصفهان با تحصن اعتراضی خواهان حقابه خود هستند
روز دوشنبه ۲۸آبانماه ۹۷کشاورزان زحمتکش جمبزه در شرق اصفهان با پارک کردن تراکتورهای خود در محل اقدام به تحصن اعتراضی کردند این کشاورزان خواهان حقابه غصب شده خود هستند تا کنون تلاش و اعتراضات این کشاورزان از طرف حکومت ضدمردمی آخوندی بدون جواب مانده است.

تحصن کامیونداران در پایانه بندر خمینی
روز دوشنبه ۲۸آبانماه ۹۷ رانندگان کامیون با متوقف کردن کامیونهای خود در پایانه بندر خمینی در اعتراض به پایین بودن کرایه  دست به اعتصاب زدند .


درگیری جوانان و مردم خوی با نیروهای سرکوب رژیم در جریان دیدار روحانی از این شهر
امروز دوشنبه ۲۸آبان جوانان و مردم خوی به حضور روحانی در شهر خود اعتراض کردند. 
وقتی که مأموران سرکوب رژیم قصد تعرض به این تجمع اعتراضی را داشتند جوانان به رویارویی با مزدوران رژیم پرداختند. بسیاری از جوانان که صورت خود را پوشانده بودند در حالی که انبوه جمعیت نیروهای سرکوب را با شعار «بی‌شرف‌، بی‌شرف» خطاب می کردند به نیروهای رژیم یورش برده و آنها را عقب نشاندند.


اعتصاب در بازار تهران
امروز یکشنبه ۲۷آبان ۹۷ در تهران، بسیاری از بازاریان در بازار کفاشها، خیابان پانزده خرداد، باب همایون، پله نوروزخان، سرای آزادی، بازار قائم، پامنار و بازار عباس آباد به‌دلیل کسادی و گرانی قیمت ها در اعتصاب بودند.

ادامه اعتصاب بازاریان در تبریز،همدان ،آستارا،مراغه،سنندج
روز شنبه ۲۶آبان ماه ۹۷بازاریان در تبریز دست به اعتصاب زدند. مغازه‌داران در خیابان تربیت و بازار میوه و سبزی و همین‌طور بخشهای دیگری از بازار در اعتراض به گرانی و کمبود جنس و نبود مشتری از باز کردن مغازه‌هایشان خودداری کردند.

تظاهرات کارگران نیشکر هفت تپه با حمایت معلمان و بازاریان و جوانان و مردم شوش، خانواده‌ها و دانش‌آموزان اعتصاب کارگران فولاد اهواز با شعار اتحاد اتحاد
پیام قدردانی کارگران نیشکر هفت‌تپه از اهالی شوش و حومه

کارگران نیشکر هفت تپه روز یکشنبه۲۷آبان۹۷ چهاردهمین روز اعتصاب و تجمع خود را در شرایطی آغاز کردند که نیروهای سرکوبگر یگان ویژه می‌خواست مانع از این تجمع شود.
اما کارگران با بی توجهی به این اقدامات سرکوبگرانه وارد شهر شوش شدند و مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

نهمین روز از اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز
نهمین روز از اعتصابات و اعتراضات کارگران خشمگین گروه ملی فولاد اهواز امروز یکشنبه ۲۷آبان ۹۷از ساعتی پیش در مقابل ساختمان استانداری رژیم در اهواز آغاز شد.
کارگران شعار می‌دادند:
"همدست این مافیا استاندار و فرماندار"
مریم  رجوی به کارگران اعتصابی گروه ملی فولاد اهواز درود فرستاد و طی پیامی گفت:

کارگران نیشکر هفت تپه: رنجبران کشور که سفره‌تان خالی است به ما بپیوندید / حمایت بازاریان و دانشجویان شوش از کارگران

صبح روز شنبه ۲۶آبان (۱۷نوامبر) کارگران زحمتکش نیشکر هفت تپه در مقابل این مجتمع تجمع کرده و در صفوف فشرده به سمت فرمانداری حرکت کردند. جوانان و دانش آموزان و خانواده های کارگران به‌طور گسترده‌یی در این تظاهرات شرکت کردند. زنان در پیشاپیش تظاهرکنندگان نقش چشمگیری داشتند. این تظاهرات بزرگ در حالی صورت گرفت که یگانهای ویژه ضد شورش به منظور ارعاب کارگران این مجتمع را به اشغال خود در آورده و از اولین ساعات بامداد شنبه در   پاسگاه نیروی انتظامی هفت تپه  و فرمانداری و سطح شهر شوش مستقر شده بودند.


تجمع کارگران گروه ملی فولاد اهواز با شعار "این همه لشکر آمده طاقتشون سر آمده" 
روز شنبه ۲۶آبان ۹۷ کارگران فولاد ملی اهواز در مقابل استانداری رژیم در اهواز در اعتراض به نپرداختن ماهها حقوق‌شان به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند.
کارگران خشمگین فولاد ازجمله شعار میدادند: 
فولاد، هفت تپه، اتحاد، اتحاد
 نه تهدید، نه زندان، دیگه فایده نداره 
نه حاکم، نه دولت، نیستن به فکر ملت

تداوم ایستادگی و خروش کشاورزان استان اصفهان
اعتراضات کشاورزان اصفهانی و کشاورزان سایر شهرهای استان اصفهان در اعتراض به‌ عملی نشدن جاری شدن آب در زاینده رود ادامه دارد.
آنها خواهان تأمین حقآبه هستند، زیرا که ادامه وضعیت فعلی معیشت آنها را در خطر قرار داده است.
اعتراض به وضعیت آب مورد نیاز کشاورزی در اصفهان به مدت ۷سال و از سال ۱۳۹۰ تاکنون به‌طور مستمر ادامه دارد.


حمایت سندیکای حمل و نقل و لجستیک بلژیک از اعتصاب رانندگان کامیون در ایران

سندیکای حمل‌ و نقل و لجستیک بلژیک به‌عنوان یک اتحادیه تجاری سراسری در این کشور طی بیانیه‌یی از اعتصاب رانندگان کامیون در ایران حمایت کرد. در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ «در آستانه چهارمین دور از اعتصاب کامیون‌داران در شهرهای ایران، ما همبستگی خود را با کارگران ایران، رانندگان کامیون و سایر اقشار تحت ستم ابراز می‌کنیم. آنها به‌دلیل سیاست‌های ضد کارگری رژیم ایران، در شرایط بسیار نگران‌کننده و بحرانی زندگی می‌کنند.»


حمایت اتحادیه اصناف دانمارک از اعتصابها در ایران
اتحادیه اصناف دانمارک با ۳۰۰هزار عضو طی اطلاعیه‌یی حمایت خود را از اعتصاب معلمان، رانندگان کامیون، کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد، و سرکوب و دستگیری و تهدید اعدام آنها را محکوم کرد


دومین روز اعتصاب سراسری معلمان در اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی شان
از صبح روز سه‌شنبه ۲۲آبان (۱۳نوامبر)، معلمان شریف در یک اعتصاب سراسری از حضور در کلاسهای درس خودداری کردند و در مدارس دست به تحصن زدند. این اعتصاب در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای سرکوبگر بعد از تحصن سراسری ماه گذشته معلمان با دستگیری و احضار معلمان و انواع تهدیدها تلاش کردند آنها را مرعوب سازند.
معلمان در اعتراض به سرکوب و زندانی کردن معلمان، وضعیت وخیم معیشتی، تورم افسارگسیخته و کاهش قدرت خرید، دست به اعتصاب زده و خواستار رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته هستند.
این حرکت اعتراضی علاوه بر تهران در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، اهواز، کرمانشاه، کرج، ایلام، اردبیل، بانه، سقز، جلفا، بابل، ساری، شهریار، یزد، کرج، مریوان، ایوان غرب، همدان، سنندج، شهرکرد، چابکسر، شیراز، لامرد، همایون شهر، ساوه، شهرستان جم، بوشهر و... برگزار شد. 
در بسیاری از شهرها مانند مریوان، دیواندره، سنندج، شیراز و اصفهان دانش‌آموزان به اعتصاب معلمان پیوستند. در سنندج نیز اولیای دانش‌آموزان از اعتصاب معلمان حمایت کردند. 


خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به معلمان و فرهنگیان آزاده‌یی که برای دستیابی به حقوق حقه خود دست به تحصن زده‌اند، عموم مردم به جان آمده به‌ویژه جوانان را به همبستگی با آنان فرا‌خواند و گفت:‌ دیکتاتوری ضدفرهنگی و ضدایرانی آخوندها فرهنگ و آموزش و پرورش را به نابودی کشانده است. وضعیت فاجعه‌بار معلمان شاغل و بازنشسته محصول سیاست‌های چپاولگرانه و سرکوبگرانه رژیم ضدفرهنگی آخوندهاست و تا این رژیم بر سر کار است وخیم‌تر هم می‌شود. رژیمی که تنها شکنجه و اعدام، جنگ و تروریسم، فقر و بیکاری و فساد و چپاول برای مردم ایران به ارمغان آورده است.


تجمع کارگران کارخانه روغن نباتی جهان روز  برای سومین روز متوالی 
چهارشنبه ۲۳آبان۹۷ برای سومین روز متوالی این کارگران در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.
کارگران معترض گفتند: از خرداد ماه سال جاری تا کنون مزدی به ما پرداخت نشده‌، است. در عین‌حال ۴ماه حقوق عقب‌افتاده از سالهای ۹۵و ۹۶داریم. جدا از دستمزد، بیمه ما نیز با مشکل روبه‌روست.
کارگران همچنین به مشخص نبودن وضعیت تولید در کارخانه اعتراض که موجب اخراج کارگران شده است اعتراض کردند. 
یکی از کارگران گفت در کارخانه روغن نباتی جهان زمانی بیش از ۵۰۰نیروی کارگری دائم و قرارداد موقت کار می‌کردند اما با بروز مشکلات کارخانه امنیت شغلی کارگران کاهش پیدا کرد و به تدریج از تعداد کارگران کاسته شد.
ادامه

اعتصاب بازاریان در تبریز و سایر شهرهای میهن
بازاریان تبریز روز چهارشنبه در اعتراض به گرانی و کمبود جنس ونبود مشتری دست به اعتصاب زده و از باز کردن مغازه‌هایشان خودداری کردند. تصاویر دریافت تا کنون حاکی از بسته بودن مغازه‌ها در نزدیک میدان ساعت و همین‌طور در خیابان طالقانی می‌باشد.


اعتصاب و اعتراض در روز سه‌شنبه ۲۲آبان - طنین خروش «ملتی بی‌شکست»‌ در سراسر کشور
روز سه‌شنبه ۲۲آبان صدای اعتراض اقشار مختلف مردم در سراسر خاک کشور از تهران تا اهواز و تبریز تا رشت و یزد طنین‌انداز شد. 
معلمان و فرهنگیان در بیش از ۴۰شهر و در صدها مدرسه و مرکز آموزشی اعتصاب کردند و در کلاسهای درس حاضر نشدند. دانش‌آموزان در بسیاری از مدارس به حمایت از معلمان شریف و زحمتکش برخاستند.



مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در مورد اعتصابات و اعتراضات اقشار مختلف میهن در روز سه‌شنبه ۲۲آبان گفت:
تحصن_معلمان، اعتصاب رانندگان و تظاهرات غارت‌شدگان در چهارگوشه میهن طنین‌انداز است.کارگران خشم خود را با راهپیمایی در خیابانها فریاد کردند.این صدای ملتی بپا خاسته است که در طنین شعارهای کارگران هفت‌تپه به گوش می‌رسد:«ما همه با هم هستیم، ملت بی‌شکستیم». این قیامی است تا پیروزی.

 اعتصاب سراسری رانندگان کامیون برای دوازدهمین روز 
 اعتصاب رانندگان کامیون تا کنون در ۷۷شهر و در ۲۵استان از ۳۱استان کشور گسترش یافته است.
رانندگان کامیون روز دوشنبه ۲۱ آبان ۹۷ دوازدهمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. شهرهای بندرعباس، همدان، بیرجند و سراوان شاهد ادامه اعتصاب‌ رانندگان کامیون بودند. رانندگان و سایر افشار با ارسال پیامهای صوتی روی شبکه های اجتماعی به حمایت از این اعتصاب برخاسته اند

کارگران خشمگین نیشکر هفت تپه بساط نمایش جمعه رژیم را بر هم زدند / خیابانهای شوش صحنه حضور گسترده کارگران بود

کارگران نیشکر هفت‌تپه امروز جمعه ۲۵آبان ۹۷ در دوازدهمین روز اعتصاب خود بساط نمایش جمعه رژیم آخوندی در شهر شوش بر هم زدند. کارگران خشمگین رودرروی عوامل سرکوبگر رژیم  آخوندی در محل نمایش جمعه  با سردادن  شعار مانع سخنرانی گماشته  ولی  فقیه در  شهر  شوش شدند. 
کارگران هفت  تپه شعار میدادند: "این همه لشکر آمده   به عشق کارگر  آمده


تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه در مقابل فرمانداری رژیم در شوش

روز سه‌شنبه ۲۲آبان۹۷ کارگران نیشکر هفت‌تپه در نهمین روز اعتصاب و اعتراض خود به مقابل فرمانداری شوش رفته و تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها شعار می‌دادند:
" مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر"
ادامه
اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه وارد یازدهمین روز شد

نه  تهدید  نه زندان دیگر اثر  ندارد
مردم شوش حمایت حمایت
نترسید نترسید ما همه باهم هستیم
فولاد هفت‌تپه پیوندتان مبارک

عزا عزاست امروز روز عزاست امروز - روز خداست امروز

کارگران زحمتکش نیشکر هفت‌تپه، امروز پنجشنبه ۲۴آبان ۹۷در یازدهمین روز اعتراض و اعتصاب خود، در محل شرکت به اعتصاب ادامه دادند. آنان خواهان پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی در شرکت نیشکر هفت‌تپه و پرداخت حقوق و دستمزدهایشان هستند.



ار روز شنبه ۱۹ آبان ۹۷کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در مقابل درب استانداری رژیم در اهواز تجمع ودست به اعتصاب زدند
کارگران شعار می‌دادند:
«دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست
نه قاضی نه دولت نیستن  به فکر ملت
نه تهدید نه  زندان دیگه  فایده  نداره
دستهای پشت پرده  با کارخونه  چی کرده» 


تجمع غارت‌شدگان جلوی بانک مرکزی
جمعی از غارت‌شدگان توسعه البرز صبح روز دوشنبه ۲۱ آبان در برابر بانک مرکزی رژیم در تهران در اعتراض به غارت اموال و سپرده‌هایشان دست به تجمع زدند.
ادامه


اعتصاب مغازه‌داران در بخشهایی از تهران و تجمع بازاریان گتوند
شماری از مغازه‌داران در حوالی میدان امام حسین و همچنین دروازه شمیران در تهران روز دوشنبه ۲۱ آبان۹۷ در اعتراض به کسادی بازار و گرانی قیمتها اعتصاب کردند و از باز کردن مغازه‌هایشان خودداری کردند.


اعتصاب بازار در بخشهایی از بازار ۱۵خرداد تهران

امروز یکشنبه ۲۰آبان ماه، در تهران، در بازار ۱۵خرداد، بازاریان، بخشهایی از مغازه‌های خود را بسته و اعتصاب کردند. بازار خیابان پانزده خرداد شامل فروشگاههای فروش ابزاری خشک بار چسب و نایلون و پوشاک است.
روز شنبه ۱۹آبان بازاریان و کسبه در شهرهای مختلف اعتصاب کرده، بازار را تعطیل و مغازه‌های خود را بستند. در تهران در بازار ۱۵خرداد بخشهایی از مغازه‌های خود را بسته و اعتصاب کردند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت روز ۱۹آبان ۹۷ با انتشار اطلاعیه‌یی درباره ادامه اعتصاب و اعتراض کامیونداران، کارگران، بازاریان و کشاورزان در شهرهای مختلف کشور اعلام کرد:

تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان موسوم به خمینی کرج
کارکنان بیمارستان موسوم به خمینی کرج روز یکشنبه ۲۰ آبان در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۲ماه حقوق عقب‌افتاده و بلاتکلیفی بیمارستان در حیاط بیمارستان تجمع کردند. یکی از گردانندگان این بیمارستان با تأیید این خبر گفت:‌ اکنون وضع به جایی رسیده است که یکی از همکاران ما، در نتیجه فقر حاصل از یک سال دریافت نداشتن دستمزد، در خرید داروهای بیماری ریوی‌ و باز پرداخت بدهی‌هایش، دچار مشکل جدی شده و حتی به فکر فروش کلیه‌اش افتاده است.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت کیسون در اهواز و کارگران فضای سبز شهرداری الوند

این کارگران روز یکشنبه ۲۰آبان ۹۷ در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده  تجمع کردند.



تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی، مقابل اداره کل زندانها در تهران
جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی روز شنبه ۱۹آبان۹۷، در اعتراض به محدودیتها و فشارهای اعمال شده بر زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف، در مقابل اداره کل زندانها در تهران تجمع کردند.
این خانواده‌ها تراکتهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: 
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
با سرما و گرسنگی زندانیان را شکنجه نکنید
جان و سلامت زندانی در خطر است
به زندانیان گرسنگی ندهید




ششمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه / دو تجمع اعتراضی کارگران در تهران و شادگان

از صبح امروز شنبه ۱۹آبان۹۷ جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه، در ششمین روز اعتصاب خود، اعتراضشان را به داخل شهر کشاندند. 
کارگران با کشاندن اعتراض و اعتصاب خود به داخل شهر می‌خواهند تا صدای مظلومیتشان و ستمی که به آنها می‌شود توسط مردم شنیده شود. 
جمع دیگری از کارگران در داخل شرکت به اعتصاب خود ادامه دادند.
ادامه


اعتصاب و اعتراض کارگران گروه ملی فولاد اهواز
از صبح امروز شنبه ۱۹ آبان۹۷، اعتصاب و اعتراضات کارگران گروه ملی فولاد اهواز در مقابل ساختمان استانداری رژیم در اهواز آغاز شد. 
کارگران خشمگین شعار می‌دهند: 
این همه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی 
حسین حسین شعارشون دزدیها افتخارشون 
دستای پشت پرده با کارخونه چه کرده


گزارشی از نهمین روز اعتصاب سراسری کامیون‌داران
رانندگان کامیون زحمتکش روز جمعه ۱۸ آبان، نهمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. 
کامیونداران در شهرهای مشهد، اهواز، خرم‌آباد، دورود، ملایر، بندرعباس، اراک، آباده، چابهار، بندر موسوم به خمینی و بیرجند به اعتصاب خود ادامه دادند. اعتصاب کامیون‌داران تا کنون در ۷۱شهر و در ۲۴استان از ۳۱استان گسترش یافته است.




پنجمین روز اعتراض و اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه و تجمع اعتراضی کشاورزان قهدریجان

کارگران نیشکر هفت‌تپه روز جمعه ۱۸ آبان برای پنجمین روز متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود و بلاتکلیفی مالکین شرکت و پایان دادن به دخالت عوامل رژیم در شرکت به بهانه بخش خصوصی به اعتصاب خود ادامه دادند.



اعتصاب و اعتراض در شهرهای میهن 
روز چهارشنبه ۱۶ آبان ماه، اعتصاب کامیون‌داران هم‌چنان ادامه داشت. کامیون‌داران در شهرهای بندر موسوم به خمینی، مرز پرویزخان، گرگان، زنجان، سیرجان، شیراز، فاروق، کازرون، مرودشت، میرجاوه، یزد، تهران و بندرعباس به اعتصاب خود ادامه دادند.
این اعتصاب تا کنون در ۶۵شهر از ۲۴استان کشور گسترش یافته است


اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه برای سومین روز متوالی
کارگران نیشکر هفت‌تپه امروز چهارشنبه ۱۶آبان ۹۷برای سومین روز متوالی به اعتصاب خود ادامه دادند. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان و سوءمدیریت گردانندگان شرکت، تجمع کردند.
کارگران نیشکر هفت‌تپه در سومین روز اعتصاب خود به کارگزاران رژیم هشدار جدی داده‌اند اگر تا روز شنبه هفته آینده به خواسته‌هایشان پاسخ داده نشود، اعتصاب را به بیرون از شرکت منتقل خواهند کرد.


حمایت از اعتصاب کامیون‌داران توسط فدراسیون اتحادیه خدمات تجاری آلمان(ITF) و اتحادیه سراسری حمل‌ و نقل جاده‌ای متحد (URTU)؛ انگلستان
به‌دنبال شروع دور دوم اعتصاب رانندگان کامیون در ایران که از ۱۰ آبان ۹۷ شروع شده است، اتحادیه سراسری حمل‌ و نقل جاده‌ای متحد (URTU)؛ انگلستان و فدراسیون اتحادیه خدمات تجاری آلمان(ITF) طی بیانیه‌های جداگانه‌ای حمایت و همبستگی خود را با کارگران و رانندگان کامیونها و دیگر اقشار تحت ستم در ایران اعلام کردند.

اعتصاب بازار در شهرهای تهران، بابل و رودسر

از صبح روز سه‌شنبه ۱۵آبان ۹۷ بخشی عمده‌یی از مغازه‌های فرش‌فروشان در بازار بین الحرمین تهران به‌رغم تهدیدات مأموران رژیم، اعتصاب کردند.


اعتصاب در بازارهای تهران و گرگان
ر اساس گزارشات دریافتی صبح امروز دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷، بازاریان در دو بازار تهران دست به اعتصاب زدند. کسبه در بازار امین حضور تهران که مرکز فروش لوازم خانگی است از صبح امروز از باز کردن مغازه های خود خودداری کردند.
بنا به گزارشات دریافتی نیروهای سرکوبگر تلاش کردند بازاریان را وادار به باز کردن مغازههایشان کنند اما موفق به جلوگیری از این اعتصاب نشدند

مشهد: تجمع مقابل بیمارستان ابن سینا در اعتراض به ادامه بازداشت هاشم خواستار
دهها تن از مردم مشهد همراه با اعضای خانواده آقای هاشم خواستار، مسئول کانون صنفی معلمان در مشهد بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۴آبان ۹۷ در اعتراض به ربودن و زندانی کردن هاشم خواستار در مقابل بیمارستان ابن سینا تجمع کردند.


تجمع اعتراضی غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین و البرز ایرانیان در مقابل دفتر آخوند روحانی
غارت‌شدگان کاسپین و البرز ایرانیان صبح امروز دوشنبه ۱۴آبان، در مقابل دفتر آخوند روحانی در خیابان پاستور در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی و مزدوران لباس‌شخصی در وحشت از گسترش این حرکت اعتراضی در محل حضور داشتند



شعار مرگ بر خامنه‌ای توسط دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان
به‌رغم بسیج رژیم آخوندی برای به خیابان کشاندن مردم و به‌خصوص دانش‌آموزان برای مراسم نمایشی روز ۱۳آبان، این مراسم با بی‌اعتنایی مردم و جوانان و دانش‌آموزان روبه‌رو شد. 
دانش‌ آموزان با ارسال کلیپهایی گفتند ما را به‌زور به این مراسم آورده‌اند و شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر بسیجی سردادند. 
ترس و وحشت رژیم آخوندی و مستقر کردن تک تیراندازان و نیروی ضدشورش 
از صبح امروز یکشنبه ۱۳ آبان، تک تیراندازان و نیروهای سرکوبگر گارد ضدشورش در خیابانهای فردیس کرج مستقر شده اند. نیروهای رژیم در وحشت شکل گیری هر گونه خیزش و اعتراضی بصورت سراسیمه در خیابانها هستند. این در حالی است که دانش آموزان مدارس را با زور و اجبار به خیابانها آورده‌اند. 



چهارمین روز اعتصاب سراسری رانندگان کامیون در ۵۵شهر
روز یکشنبه ۱۳ آبان، کامیونداران زحمتکش چهارمین روز از چهارمین دور اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. رانندگان در شهرهای اسلامشهر، اسدآباد، اصفهان، مبارکه، نجف آباد، زرین شهر، قزوین، بویین زهرا، اندیمشک، ورزنه، نایین، زنجان، بیرجند، بندرعباس، قائمشهر و مرند همچنان در اعتصاب بسر می برند.
این اعتصاب تاکنون ۵۵ شهر و در ۲۴ استان از ۳۱ استان کشور گسترش یافته است.
حمایت از اعتصاب رانندگان در شهرهای مختلف، توسط رانندگان و سایر اقشار جامعه همچنان ادامه دارد.
این اعتصاب طی سه روز گذشته در ۴۴شهر و۲۳استان ا ز ۳۱استان گسترش یافته است. این اعتصاب از سوی اقشار مختلف کشور مورد حمایت قرار گرفته است.

«درود بر رانندگان زحمتکش کامیون در آغاز دور چهارم اعتصاب سراسری. آنها علاوه بر حداقل حقوق خواستار آزادی همکاران زندانی خود هستند. عموم جوانان را به پشتیبانی مادی و معنوی و مراجع بین‌المللی و اتحادیه‌های رانندگان و کارگران را به حمایت از اعتصابگران فرا می خوانم


آغاز چهارمین اعتصاب سراسری رانندگان کامیون باخواسته آزادی دستگیرشدگان

روز پنجشنبه ۱۰آبان ۱۳۹۷ چهارمین دور اعتصاب رانندگان کامیون ایران آغاز شد.
اولین خبرها از استان اصفهان، شهرهای نجف‌آباد و مورچه‌خورت و آزادشهر مخابره شد. 
تا ظهر پنجشنبه خبرهای مشابهی از عسلویه و شادگان و جاده ملایر به نهاوند و قزوین نیز منتشر شده و شمار شهرها و مناطق اعتصابی به‌سرعت رو به گسترش است. 
فیلم‌های خبری‌ که بر روی شبکه‌های اجتماعی گذاشته شده حاکی از خلوت بودن جاده‌ها و خالی بودن مسیر‌های بین‌شهری از تردد کامیون‌هاست. 
اولین و مهم‌ترین خواسته رانندگان اعتصابی، آزادی همکاران بازداشت‌ٰشده آنان است که در جریان دور قبلی اعتصاب سراسری کامیون‌داران، توسط نیروهای سرکوبگر آخوندی دستگیر شده‌اند.

تجمع اعتراضی کشاورزان شرق اصفهان شامل ورزنه، شاتور و زیار

کشاورزان شرق اصفهان شامل ورزنه، شاتور و زیار روز پنجشنبه  ۱۰ آبان ماه در حسینیه دشتی در شرق اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به بی آبی و ندادن حقآبه و سایر مطالبات، تجمع کردند.


اعتراض و اعتصاب کارگران و کشاورزان در شهرهای میهن
اعتصاب کارگران نیروگاه کاشان
ادامه تجمعِ کارگران در پتروشیمی فارابی
کارگران پتروشیمی فارابی در بندر ماهشهر
تجمع اعتراضی کشاورزان در اصفهان، لنجان و نجف‌آباد


اعتصاب کارگران ابنیه راه‌آهن در شهرهای مختلف ایران
به‌دنبال فراخوان شورای همآهنگی ادارهٔ خط و ابنیه در راه‌آهن، کارگران راه‌آهن صبح امروز دوشنبه ۷آبان ۹۷، در شهرهای اندیمشک، شاهرود، سمنان و دامغان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و دستمزدهایشان و همچنین طلب ۶سال سنوات پایان کار، تجمع کردند.

علاوه بر این پرسنل تعمیرات جاری دیزلهای تهران اعتصاب کردند و از رفتن به‌سر کار خودداری نمودند.
ادامه

نیروهای سرکوبگر جاده‌ها را بسته، برخی از جوانان را دستگیر و خودروها را توقیف می‌کنند
به‌رغم تدابیر سرکوبگرانه رژیم آخوندی، انبوه مردم از شهرها و استانهای مختلف کشور برای بزرگداشت کورش کبیر در روز ۷آبان روانه پاسارگاد شده‌اند. یکشنبه شب و صبح دوشنبه جاده‌های استان فارس، به‌ویژه جاده‌های منتهی به پاسارگاد مملو از خودرو و با ترافیک شدید روبه‌رو است.
نیروهای سرکوبگر در وحشت از این تجمع اعتراضی، از چند روز پیش با اتخاذ اقدامها و تدابیر سرکوبگرانه درصدد جلوگیری از آن بر آمده‌اند. علاوه بر نیروهای انتظامی و اطلاعاتی، سپاه پاسداران نیز در استان فارس و شهرهای اطراف به‌حالت آماده‌باش در آمده‌اند. 
از بعد ازظهر یکشنبه ۶آبان جاده‌های منتهی به شهر پاسارگاد، با گذاشتن موانع فیزیکی و مستقر کردن نیروهای سرکوبگر بسته شده و خودروهایی که از استانهای دیگر به این منطقه وارد می‌شوند را بر‌می‌گردانند. شماری از مردم پیاده و از طریق راههای فرعی و کوهستانی روانه پاسارگاد شده‌اند. 
نیروی انتظامی پاسارگاد از چندین روز پیش به خودروهای اهالی این شهر برگه عبور داده است و بدون این برگه آنها نیز حق رفت و آمد به شهر را نخواهند داشت. شماری از کسانی که به سمت پاسارگاد در حرکت بودند، توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت شده و برخی از خودروها نیز توقیف شده‌اند.
ادامه


راهپیمایی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران و تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز
دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران روز یکشنبه۶ آبان در اعتراض به سیاست‌های پولی سازی در دانشگاه، راهپیمایی کردند.دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار مطالبات خود در هشت محور شدند که عبارتند از:‌


اعتصاب کامیونداران و حمایت‌های جهانی
اعتصاب‌های پیگیر رانندگان کامیون، یکی از درخشان‌ترین اوراق قیام یک‌سال اخیر است. رانندگان جوانمرد و آگاه ایرانی در سلسله اعتصاب‌های سراسری خود، جلوه‌هایی از قدرت همبستگی و اتحاد را به‌عنوان شرط اصلی ایستادگی در برابر دیکتاتوری حاکم به نمایش گذاشتند. امری که باعث زبانه کشیدن آتش شعله‌های قیام از دیگر اقشار جامعه نیز شد و در برخی موارد برای اعتصاب‌های گسترده دیگر اقشار و طبقات نیز میدان باز کرد. 
آن اعتصاب‌ها در گام بعد با حمایت‌های جهانی رانندگان و دیگر کارگران حمل‌ونقل مواجه شد. امری که در جهان امروز به یکی از الزامات «کار» تبدیل شده است.
سومین دور اعتصاب رانندگان کامیون ایران که از روز سوم شهریور ۹۷ آغاز شده و در روز ۲۱مهر ۹۷ موقتاً پایان یافته بود، تنها در شهرهای کشور با اتحاد رانندگان حدود ۳۰۰شهر مواجه نشد بلکه حمایت بسیاری اقشار دیگر را نیز در پی داشت که مهمترین آن‌ها، حمایت معلمان آزاده و آگاه ایران بود. حمایتی که در حدود ۱۰۳شهر کشور شکل گرفت و در یک اعتصاب سراسری ۲روزه، رانندگان زحمتکش و خواسته‌هایشان را با یک لشگر ۱۳میلیونی از دانش‌آموزان و آموزگاران آزاده‌شان پشتیبانی کرد. 
اما اضافه بر حمایت‌های داخلی، فعالیت‌های ایرانیان آزاده خارج‌ کشور نیز باعث شد تا رانندگان جوانمرد و آگاه ایران از حمایت گسترده همکاران خود در سراسر جهان نیز برخوردار گردند. 



سومین اعتصاب سراسری کارگران و کارکنان خط و ابنیه فنی راه‌آهن

روز شنبه ۵آبان ۹۷ خبر اعتصاب سراسری کارگران و دیگر کارکنان قسمت خط و ابنیه فنی راه‌آهن ایران در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت. خبرگزاری حکومتی ایلنا و چند نهاد خبری رسمی و اجتماعی نیز این خبر را مخابره کرده‌اند.
با انتشار خبر آغاز موفقیت‌آمیز کارگران خط و ابنیه فنی راه‌آهن، اینک شاهد جدیدترین دور اعتصاب کارگران یکی از مهمترین قسمت‌های راه‌آهن کشور هستیم. اعتصابی که در پیوند با دیگر اعتصاب‌ها می‌تواند، اهمیتی صدچندان یابد.
کارگران قسمت خط و ابنیه فنی راه‌آهن، در شمار زحمت‌کش‌ترین کارگران کشور می‌باشند که کارشان در شمار مشاغل سخت و گاه پرخطر محسوب می‌گردد.



تجمع اعتراضی بازنشستگان بانکها و مالباختگان (غارت‌شدگان) سایت طلای ثامن در تهران

صبح روز شنبه ۵آبان۹۷ جمعی از بازنشستگان بانکها که از شهرهای مختلف به تهران آمده بودند در اعتراض به پایین بودن حقوق‌شان در مقابل صندوق بازنشستگی بانکها تجمع کردند. 
بازنشستگان گفتند: حقوق‌مان چندبرابر زیر خط فقر است. 
یکی از حاضران در تجمع امروز گفت:  بازنشستگان بانکها در سنین سالخوردگی دچار مشکلات بسیاری هستیم،  پیگیری افزایش مستمریها هم به این مشکلات اضافه شده است. 
وی گفت شرایط به‌گونه‌یی است که با مستمری یک میلیون و خورده‌ای اموراتمان نمی‌گذرد. 
کارگران گفتند: مهم‌ترین دغدغه‌ٔ بازنشستگان بانکها، فاصله عمیق دریافتی آنها با خط فقر است؛ و از تورم عقب افتاده‌ایم.


تجمع اعتراضی مالباختگان (غارت‌شدگان) کاسپین در تهران / تجمع و اعتراض در شهرهای ایران
جمعی از غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین به‌دنبال فراخوان قبلی روز سه‌شنبه اول آبان ۹۷در اعتراض به قیمت‌گذاری ناعادلانه املاک سپرده‌گذاران در برابر کانون کارشناسان رسمی دادگستری رژیم در استان تهران تجمع کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر