جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۷ آذر ۱, پنجشنبه

#ایران- اخبار#اعتراضات و #اعتصابات #آذر۹۷



حمایت زندانی سیاسی ابوالقاسم فولادوند از اعتراضات کارگران فولاد اهواز
زندانی سیاسی ابوالقاسم فولادوند، در زندان گوهردشت کرج، با اعلام حمایت از اعتراضات کارگران فولاد اهواز و محکوم کردن بازداشت جمعی از آنان، نوشت: این چنگ و دندان نشان‌دادن آخوندها نشانه اوج استیصال و ضعف و زبونی آخوندهای جنایتکار است. لذا ضمن حمایت از اعتصاب و اعتراضات فولادگران قهرمان و دیگر اصناف و اقشار و ضمن محکوم کردن بازداشت کارگران زحمتکش فولاد و بیان این‌که وقتی رژیم ضدبشری در آستانه سرنگونی قرار دارد و در حالی که نه می‌تواند و نه می‌خواهد به مطالبات حق‌طلبانه و آزادیخواهانه ما مردم ایران از هر صنف و قشری پاسخ دهد و تنها راه را در سرکوب و فشار و زندانی کردن کارگران و معلمان؛ کامیون‌داران و دانشجویان تشخیص داده است. بر ماست که همه با هم دست در دست هم نهیم و در حمایت از کارگران دستگیره شده فولاد و معلمان و کامیون‌داران برخیزیم و یکصدا خواهان سرنگونی این حاکمان ظلم و ستمگر و دشمن ایران و ایرانی شویم.



حمایت کنگرهٔ اتحادیه کارگری انگلستان (TUC) و اتحادیه بین‌المللی کارگران صنعتی انگلستان (IWW) در حمایت از کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه

کنگره اتحادیه کارگری انگلستان(تی یو سی)؛ از بزرگترین اتحادیه‌ها در انگلستان و ولز با پنج میلیون و ششصد هزار عضو طی بیانیه‌یی سرکوب مستمر کارگران، دانشجویان و دیگر معترضان در سراسر ایران توسط رژیم آخوندی را محکوم کرد و ضمن ابراز همبستگی با کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه در مبارزاتشان برای تحقق خواستهای به حقشان، اعلام کرد: این اتحادیه یورش نیروهای امنیتی به خانه‌های بسیاری از کارگران تظاهرات کننده فولاد اهواز و دستگیری تعدادی از آنها را محکوم می‌کند و تأکید می‌کند که کارگران دستگیر شده باید فوراً آزاد شوند.




نیمه شب گذشته (دوشنبه ۲۶‌آذر)، نیروهای سرکوبگر فاشیسم دینی حاکم بر ایران برای دومین شب متوالی به منازل کارگران گروه ملی فولاد اهواز یورش بردند و شمار بیشتری از کارگران را دستگیر کردند. دهها کارگری که یکشنبه شب و روز دوشنبه دستگیر شدند نیز هم‌چنان در زندان به‌سر می‌برند. بسیاری از کارگران برای جلوگیری از دستگیر شدن شبها را در خارج از خانه‌های خود به‌سر می‌برند.
به‌رغم این اقدامهای سرکوبگرانه، کارگران امروز سی ونهمین روز اعتصاب و اعتراضات خود را شروع کرده و اعلام نمودند تا آزادی همه کارگران بازداشتی به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.
در همین حال از صبح امروز (سه‌شنبه ۲۷آذر) صدها تن از بازنشستگان در مقابل مجلس رژیمدست به تجمع زده و از کارگران فولاد اهواز حمایت می‌کنند. آنها شعار می‌دهند: از اهواز تا تهران زحمتکشان در زندان؛ کارگران فولاد آزاد باید گردند؛ کارگر زندانی آزاد باید گردد؛ معلم زندانی آزاد باید گردد؛ دولت جنایت می‌کند مجلس حمایت می‌کند؛ بیمه رایگان حق مسلم ماست؛ دشمن ما همین جاست دروغ میگن (می‌گویند) آمریکاست.
 دستگیریهای وحشیانه و جمعی کارگران توسط رژیم آخوندی از استیصال آخوندهای فاسد و جنایتکار در برابر اعتصابها و اعتراضهای کارگران خبر می‌دهد. مقاومت ایران عموم مردم به‌ویژه کارگران و جوانان و دانشجویان را به حمایت از کارگران اعتصابی و اعتراض به این دستگیریها فرا‌ می‌خواند و خواستار اقدام فوری مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق کارگران و اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری در کشورهای مختلف برای آزادی فوری دستگیر شدگان است.



دوشنبه ۲۶آذر۹۷- گزارش اعتراض و اعتصاب در شهرهای بروجرد، بندر ماهشهر، کرج، رفسنجان، تهران ، بهبهان ،رشت و اصفهان

سی و هشتمین روز اعتصاب و تظاهرات کارگران فولاد با حمایت مردم اهواز به‌رغم دهها دستگیری و تدابیر سرکوبگرانه
سی و هشتمین روز اعتصاب و تظاهرات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد به‌رغم دستگیریهای گسترده کارگران امروز دوشنبه ۲۶آذر۹۷ در خیابانهای شهر اهواز با شعار کارگر زندانی حمایتت می‌کنیم و کارگر زندانی آزاد باید گردد شروع شد.
دستگیری نمایندگان کارگران فولاد اهواز و تظاهر کنندگان که از نیمه‌شب (یکشنبه شب ۲۵آذر) شروع شده بود در طول روز دوشنبه ۲۶آذر ادامه یافت. شمار بازداشت‌ شدگان به دهها تن می‌رسد که اسامی ۳۱تن از آنها تا کنون منتشر شده است. 
همزمان رژیم آخوندی نیروهای سرکوبگر از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و گارد ضدشورش و نیروهای وابسته به سپاه پاسداران و اطلاعات سپاه را به‌طور فشرده در نقاط مختلف و حساس اهواز مستقر کرده بود تا کارگران نتوانند به تظاهرات خود ادامه دهند. اما کارگران به‌رغم این‌که در برخی نقاط در محاصره نیروهای سرکوبگر قرار داشتند با شعارهایی مانند کارگر زندانی آزاد باید گردد به تظاهرات خود ادامه دادند. 
کارگران در مقابل تهدیدهای نیروهای سرکوبگر اعلام کردند به تظاهرات خود تا آزادی دستگیر شدگان و رسیدن به خواستهایشان ادامه خواهند داد.



تجمع اعتراضی غارت‌شدگان کاسپین در تهران و ۷تجمع اعتراضی در شهرهای میهن
غارت‌شدگان کاسپین امروز یکشنبه ۲۵آذرماه در اعتراض به غارت دارئیهایشان توسط مؤسسه غارتگر کاسپین وابسته به سپاه پاسداران در مقابل دادسرای رژیم آخوندی در تهران تجمع کردند.
غارت‌شدگان شعار می‌دادند:


حرکتهای اعتراضی در شهرهای اهواز، بهبهان، تهران، بروجرد و رفسنجان
روز شنبه ۲۴آذر۹۷ اقشار مختلف مردم در شهرهای اهواز، بهبهان، تهران، بروجرد و رفسنجان در اعتراض به وضعیت معیشتی و حقوقهای عقب‌افتاده و... تجمع اعتراضی کردند.


ادامه تجمع اعتراضی کشاورزان خوراسگان اصفهان
کشاورزان خوراسگان در شرق اصفهان برای به‌دست آوردن حقابه غارت شده خود روز جمعه ۲۳آذرماه به تجمع خود ادامه داده و با شعارهایشان خواستار حقابه به غارت رفته خود شدند.
کشاورزان محروم شعار دادند: 
تا آب نیاد به رودخونه برنمی‌گردیم بخونه 

آب زاینده رود حق مسلم ماست



حرکتهای اعتراضی در کرمان، بروجرد، همدان، اصفهان، تهران، رفسنجان و اهواز
امروز پنجشنبه ۲۲آذر۹۷، معلمان و دانش‌آموزان همدان، کشاورزان اصفهان، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، جوانان بیکار سرچشمه و رانندگان سرویسهای کارگران شرکت گروه ملی فولاد خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

سی و سومینروز اعتصاب و تظاهرات کارگران فولاد اهواز با شعار کارگر میمیرد ذلت نمی‌پذیرد
روز چهارشنبه ۲۱آذرماه، سی و سومین روز اعتصاب و تظاهرات  کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز ادامه داشت کارگران در مقابل بانک ملی در اهواز شعار می‌دهند مرگ بر مافیا و کارگر می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد. مأموران اطلاعات آخوندی روز گذشته عده‌یی از کارگران را احضار و مورد تهدید قرار داده بودند


تظاهرات پلی‌تکنیک تهران با شعار توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد

روز سه‌شنبه ۱۳‌آذر (۴دسامبر)، در آستانه روز دانشجو (۱۶‌آذر)، دانشجویان دانشگاههای مختلف از جمله پلی‌تکنیک تهران، سهند تبریز و نوشیروانی بابل دست به اعتراض و تظاهرات زدند. در تهران دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک در مقابل مزدوران بسیجی که قصد بر‌هم زدن تجمع را داشتند، به مقاومت پرداخته و با آنها درگیر شدند. دانشجویان شعار می‌دادند:کارگر زندانی آزاد باید گردد؛ دانشجوی زندانی آزاد باید گردد؛ توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد؛ معلم حقیقی آزاد باید گردد؛ نصر من الله و فتح قریب مرگ بر این دولت مردم فریب.


 سه شنبه ۱۳ آذر

بیست و هفتمین روز اعتصاب کارگران هفت‌تپه با شعار "کارگر زندانی آزاد باید گردد

بیست و  روز اعتصابکارگران  نیشکر هفت‌تپه امروز شنبه ۱۰ آذر ۹۷ ، با حضور و تجمع اولیه کارگران  نیشکر  هفت‌تپه در مقابل درب شرکت جهت رفتن به شهر  شوش شروع شد. سپس کارگران در مقابل فرمانداری شهر شوش تجمع  کردند.


لینک گزارشات و کلیپ های اعتراضات کارگران هفت تپه و فولاد اهواز در آبان۹۷

تظاهرات و راهپیماییکارگران  گروه ملی فولاد در بیست و پنجمین روز اعتصاب در خیابانهای اهواز
بیست و پنجمین روز اعتصاب گسترده کارگران گروه ملی صنعتی فولاد با تظاهرات و راهپیمایی در مقابل مراکز دولتی و خیابانهای شهر اهواز شروع شد. 
کارگران فولاد در صفوف جلوی تظاهرات بنرهایی در دست دارند که روی آن نوشته شده است: کارگران بیدارند از استثمار بیزارند. 
یکی از کارگران معترض گروه ملی صنعتی فولاد در بیست و پنجمین روز اعتصاب و نوزدهمین روز تجمع در مقابل مراکز دولتی  و خیابانهای شهر اهواز گفت: "ما حقمونو میگیریم ازتون و مافیا بدست کارگر نابود خواهد شد.



تجمع اعتراضی بازنشستگان سراسر کشور در تهران
جمعی از بازنشستگان سراسر کشور در مقابل اداره کار رژیم در تهران تجمع کردند. 
امروز سه‌شنبه ۶آذر ۹۷بازنشستگان در تجمع اعتراضی خود تراکتهای در دست داشتند، از مردم کمک خواسته و شعار می‌دادند: درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید.
بازنشستگان بر روی پلاکارهای خود نوشته بودند:



دوشنبه ۵آذرماه 
نقده: اعتصاب تاکسی‌داران مقابل شورای شهر
روز دوشنبه ۵آذرماه تاکسی‌داران زحمتکش شهر نقده در اعتراض به نرخ پایین کرایه‌ها و بار اضافی مقابل شورای به‌اصطلاح شهر رژیم در این شهر دست به تجمع اعتراضی زده و از کار دست کشیدند. آنها همچنین به ورود تاکسیهای خط ویژه به داخل شهر معترض هستند.

تجمع اعتراضی غارت‌شدگان(مالباختگان) کاسپین در رشت 
تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت لاستیک پارس ساوه / نگرانی کارگران از واگذاری شرکت به باندهای غارتگر تحت عنوان خصوصی سازی
مروز (دوشنبه ۵آذر ۹۷) جمعی از بازنشستگان شرکت لاستیک پارس ساوه در برابر در اصلی این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. این کارخانه در شهر صنعتی کاوه در ۱۰کیلومتری شهر ساوه واقع شده است

تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان فوق تخصصی موسوم به خمینی در کرج
دوشنبه ۵آذر ماه، کارکنان بیمارستان فوق تخصصی موسوم به خمینی در کرج، بهمراه شماری از بیماران و خانواده‌هایشان بیست و چهارمین تجمع اعتراضی خود را در خیابانهای اصلی روبه‌روی این بیمارستان برگزار کردند.



تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت لاستیک پارس ساوه / نگرانی کارگران از واگذاری شرکت به باندهای غارتگر تحت عنوان خصوصی سازی
امروز (دوشنبه ۵آذر ۹۷) جمعی از بازنشستگان شرکت لاستیک پارس ساوه در برابر در اصلی این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. این کارخانه در شهر صنعتی کاوه در ۱۰کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.
به اعتراف مقامات رژیم این شرکت پیش از این حدود ۲۵۰۰ کارگر داشته است اما اکنون به دلیل سیاستهای رژیم آخوندی که منجر به انهدام صنایع ایران شده است بسیاری از کارگران این شرکت اخراج شده اند  و   تعداد کارگران آن به حدود ۷۵۰ نفر تقلیل یافته است.



درگیری بین کشاورزان شرق اصفهان در روستای قارنه و نیروی انتظامی

کشاورزان معترض روستای قارنه در شهر زیار اصفهان روز یکشنبه ۴آذرماه در کنار ایستگاه پمپاژ آب یزد تجمع کردند. کشاورزان روستای قارنه در شهر زیار اصفهان با حمله به ایستگاه پمپاژ آب لوله اصلی انتقال آب به شهر یزد را منهدم کردند.
نیروهای سرکوبگر  انتظامی با حضور دراین منطقه با نیروهای مردمی درگیر  شدند.

بیستمین روز اعتصاب کارگران هفت‌تپه: حتی اگر بمیریم، حقمان را می‌گیریم
روز شنبه سوم آذر (۲۴نوامبر) کارگران زحمتکش فولاد اهواز با تجمع در مقابل استانداری رژیم دست به تظاهرات‌زده و به سمت پل سفید حرکت کردند. نیروی انتظامی با یورش به کارگران و ضرب ‌و شتم آنها درصدد برآمد که از ادامه تظاهرات جلوگیری کند، اما کارگران که توسط شمار کثیری از جوانان شهر حمایت و همراهی می‌شدند، با شعار هیهات مناالذله نیروهای سرکوبگر را وادار به عقب‌نشینی کردند و تظاهرات خود را در خیابان نادری ادامه دادند.

سه تجمع اعتراضی در زنجان، اصفهان و کرج
روز شنبه سوم آذر۹۷سه تجمع اعتراضی توسط کارگران روغن نباتی زنجان، کشاورزان شرق اصفهان در روستای قارنه و کارکنان بیمارستان موسوم به خمینی کرج برگزار شد.
کارگران روغن نباتی در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت شغلی و عدم پرداخت مطالباتشان، کشاورزان شرق اصفهان در روستای قارنه در اعتراض به ندادن حقابه و کارکنان بیمارستان موسوم به خمینی کرج در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف بیمارستان و پرداخت نشدن یک‌سال مطالبات مزدی تجمع خود را برگزار کردند.

جمعه ۲آذر۹۷


تجمع کشاورزان کفن پوش شرق اصفهان در زیار

کشاورزان شرق اصفهان روز جمعه ۲آذر۹۷ در اعتراض به نداشتن آب برای کشاورزی در بخش زیار تجمع اعتراضی برگزار کردند.
کشاورزان معترض در حالیکه کفن پوشیده بودند، شعار می‌دادند:‌ آب زاینده رود حق مسلم ماست/
می میریم می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم.

در همین رابطه خانم مریم رجویطی توئیتی گفتند: «اعتصاب کارگران و اعتراض کشاورزان، ناقوس خطر را برای آخوندها به صدا در آورده است. ننگ و نفرین بر حکومتی که ارمغانش فساد و سرکوب و نابودی کشور است».

ادامه

حمایت جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه با اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز

کارگران و زحمت کشان نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز
دست مریزاد! 
ما زندانیان سیاسی زندان ارومیه صدای فریادتان را شنیدیم و با شما فریاد می‌زنیم: « ما هم کارگر هفته تپه هستیم» پایداری سرفرازانه شما بعد از نزدیک به سه هفته اعتراض و اعتصاب نشان‌دهنده عزم و شجاعت بی‌نظیر شماست. بله حق گرفتنی است و باید آن را از حلقوم ظالمان بیرون کشید.



پیام حمایت دکتر محمد ملکی از اعتراضات اقشار مختلف جامعه

من یک معلم کارگرزاده هستم
درود و صدها درود به کارگران، معلمان، کامیونداران، دانشجویان،کسبه و بازاریان و دیگر اقشار جامعه که امروز برای احقاق حقوق خود به‌پاخاسته‌اند و فریاد حق‌طلبی سرداده‌اند.
من پدرم یک کارگر بود و خودم یک معلم هستم.
کارگر یدی و کارگر فکری
یکی با دستهایش می‌سازد و دیگری با فکرش
به همه آنها که بپا خاسته‌اند و برای بازستانی حق خود از زندان و ضرب ‌و شتم و مشکلات دیگر نمی‌هراسند درود می‌فرستم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر