جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۹ اردیبهشت ۲, سه‌شنبه

#ایران- اخبار#اعتراضات و #اعتصابات #اردیبهشت۹۹

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۹

تجمع اعتراضی پرستاران گیلان نسبت به سه ماه حقوق معوقه خود در مقابل وزارت بهداشت رژیم در تهران                          


گروهی از پرستاران گیلان که در ایام شیوع کرونا به‌صورت قراردادی استخدام شده‌اند و سه ماه است حقوق نگرفته‌اند، صبح امروز به‌نمایندگی از همکاران خود در مقابل وزارت بهداشت و درمان رژیم در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این پرستاران در ایام شیوع کرونا با فراخوان از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به کار شدند. به این پرستاران از ابتدای اسفند ماه در کنار دیگر نیروهای پرستاری برای مقابله با کرونا در بیمارستانهای گیلان اشتغال داشتند، حقوقی پرداخت نشده است. (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۳۱ اردیبهشت ۹۹)             

تجمع کارگران شهرداری خرمشهر 

کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوق مزدی شان و دستفروشان کسبه بازار شهرستان سیمرغ استان مازندران در اعتراض به بلاتکلیفی کسب و کارشان، تجمع اعتراضی برگزار کردند.



 تجمع کارگران شهرداری خرمشهر و دستفروشان سیمرغ مازنداران

 تعدادی از دستفروشان و کسبه بازار روز شهرستان سیمرغ از توابع استان مازندران روز چهارشنبه در اعتراض به تداوم بلاتکلیفی در کسب و کار تجمع اعتراضی برگزار کردند


یکشنبه ۲۸اردیبهشت ۹۹

تجمع کارگران اخراجی و شاغل اداره برق کل بنادر تعدادی از کارگران اخراجی و شاغل تأسیسات برق اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بندر خمینی

 تعدادی از کارگران اخراجی و شاغل تأسیسات برق اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بندر خمینی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود در مقابل فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر تجمع کردند.


در اعتراض بە سو استفادە مقامات گمرک 

▫️بە گفتە یکی از نمایندگان سیستم ارتباط اسکلە رجایی را قطع کردە  و اجازە خروج کانتینرها را نمیدهند اما پول اجارە را از شرکت های 

تجمع کارگران شرکت واحد در مقابل ساختمان شورای شهر تهران                                          

کارگران شرکت واحد تهران که در ماه‌های اخیر بازنشسته شده‌اند، در اعتراض به پرداخت نشدن ۴درصد حق بیمه‌شان در مشاغل سخت و زیان آور هم‌چنین پرداخت نشدن حق "سنوات خدمت" در مقابل ساختمان شورای شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از خواسته‌های کارگران معترض در این تجمع حمایت کرد و به مدیریت شرکت واحد در مورد عواقب تأخیر در پرداخت ۴درصد حق بیمه بازنشستگی کارگران هم‌چنین تأخیر در پرداخت حق "سنوات خدمت" و سایر حقوق کارگران هشدار داد

مالباختگان در تجمع اعتراضی در مقابل سایپا دیزل از این‌که ۴سال است که منتظر کامیونهای خود هستند. کامیونهای ۴۰۰میلیونی امروز در بازار آزاد به چند میلیارد فروخته می‌شود و مردمی که ۴سال پیش پول کامیون را داده‌اند هنوز کامیون دریافت نکرده‌اند.


پنجشنبه ۲۵اردیبهشت ۹۹



اوج‌گیری اعتراض‌ها علیه کرونای ولایت


با گسترش ویروس مرگبار در مرحله دوم کشتار و تلاش سیستماتیک برای غارت مال مردم، کارگران در میدانهای کار به مقابله با کرونای ولایت پرداختند.


پیوستن خانواده‌های ۳۵۰۰ کارگر معادن زغال سنگ کرمان در نهمین روز اعتصاب

اعتصاب ۳۵۰۰ نفر از کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، همچنان ادامه دارد.


چهارشنبه ۲۴اردیبهشت ۹۹

تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته در برابر وزارت کار

صبح روز چهارشنبه ۲۴اردیبهشت ۹۹ جمعی از معلمان اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان، مقابل اداره کل تعاون وزارت کار تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

تجمع اعتراضی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی سنندج و کرمان

آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی سنندج جهت رسیدگی به حقوق تضییع شده مقابل دفتر نماینده مجلس در کردستان تجمع کردند

نیروهای نهضت سواد آموزی در اعتراض به عدم بکارگیری آنان به‌عنوان حق التدریسی درمقابل اداره کل آموزش پرورش استان کرمان


کارگران شهرداری منطقه ۳ کرج در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات‌شان در مقابل شهرداری کرج تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران در این تجمع خواستار پرداخت حقوق معوقه خودشان شدند. 

تجمع مرغداران کردستان

تجمع مرغداران کردستان چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت در برابر سازمان جهاد کشاورزی کردستان در اعتراض به تامین نبودن مایحتاج شغلی شان مانند عدم خرید مرغ مازاد کشتارگاه ها از مرغداران وهمچنین نبود واکسن در بازار و قیمت سرسام آور آن و عدم جوابگویی معاونت امور دام به مرغداران .

سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ 

تجمع اعتراضی جمعی از بازنشستگان ارتش شیراز

جمعی از بازنشستگان ارتش در شیراز برای اعتراض به ابطال سندمالکیت زمین‌هایشان دست به تجمع مقابل تعاونی بازنشستگان ارتش کلان‌شهر شیراز زدند.

ادامه

تجمع اعتراضی پرستاران وکارکنان شرکتی مراکز درمانی کشور


روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه هم‌زمان با روزجهانی پرستار(۱۲ ماه مه)،جمعی از پرستاران و کارکنان شرکتی مراکز درمانی کشور در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت، سطح پایین حقوق، عدم پرداخت به‌موقع مطالبات و شرایط کاری دست به تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت واقع درشهرک قدس درغرب تهران زدند.

تجمع اعتراضی پرسنل شرکتی وزارت بهداشت مقابل وزارت بهداشت


جمعی از پرسنل کادر درمان شرکتی وزارت بهداشت در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات خود در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.
تجمع کنندگان اعلام کردند :«ما کادر درمان، خواستار تجهیز بیمارستان ها، اورژانس ۱۱۵ و کادر درمان هستیم تا زنده بمانیم و به مردم خدمت کنیم .
آنها خواستار پرداخت معوقات، حقوق، سنوات، کارانه و اضافه کار خود شدند

تداوم تجع اعتراضی و اعتصاب کارگران معادل زغال سنگ

رژیم آخوندی  سال گذشتە، در اعتصاب یک هفتەای کارگران قول اجرای طرح طبقە بندی را داد اما نە فقط همانند گذشتە بە وعدە های خود عمل نکرد، بلکە از بحران ویروس کرونا استفادە و این معادن را بە بخش خصوصی واگذار کرد.

بدین منظور کارگران معادن زغال سنگ در اعتراض بە واگذاری این معادن بە بخش خصوصی همچنان امروز  سه شنبه ۲۳ اردیبهشت هم به اعتصاب و تجمع خودشان ادامه دادن .




تجمع درخواست کنندگان مسکن مهر

تعدادی از اهالی پاکدشت، در اعتراض به اینکه ۵ سال است مسکن مهر « سیزده ری» به آنان تحویل نشده ،‌دست به تجمع زدند



اعتراض به خراب کردن خانه های مردم در بلوچستان






اینجا دزآپ؛ بار دیگر حضور انبوه مأموران  برای خراب کردن خانه‌های مردم  این فریاد حق است از گلوی من؛ جوان بلوچ. مأمور فربه است آن‌ها نان و خون می‌خورند، ما اما استخوانی‌ایم، ما نان گندم می‌خوریم!




دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۹ 

اعتراضات کارگران منجیل و قزوین و رانندگان در قم

کارگران کارخانه کنتورسازی ایران در اعتراض نسبت به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت حقوق از سال۹۶ تا کنون دست به تجمع در مقابل دادگستری قزوین زدند.
کارگران شهرداری منحیل و کارگران کنتور سازی ایران در قزوین و همچنین رانندگان درون شهری در شهر قم در اعتراض به وضعیت معیشتی و وضعیت استخدامی دست به تجمع اعتراضی زدند


 تجمع اعتراضی رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری قم نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل سازمان اتوبوسرانی نیر برگزار شد.



تجمع کارمندان و کارکنان صدا و سیمای حاکمیت آخوندی در مقابل محوطه این سازمان

کارمندان و کارکنان صدا و سیمای حاکمیت آخوندی روز ، در مقابل درب مسجد بلال در داخل محوطه این سازمان در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تجمع اعتراضی امروز کارمندان و کارکنان صدا و سیما در اعتراض به فساد و دزدی مدیران و با هدف رفع تبعیض، پرداخت حقوق معوقه و افزایش حقوق کارکنان بر اساس نرخ تورم است.
ادامه


هزاران کارگر ایرانی مظالم اقتصادی را در اعتراضات فریاد می‌زنند

سایت «بوک سی » کانادا، به اعتراضات کارگران در ایران انعکاس داده و نوشته؛ هزاران کارگر ایرانی مظالم اقتصادی را در اعتراضات فریاد می­‌زنند و به بررسی وضعیت کارگران و دامنه اعتراضات در بخش‌های کشاورزی هم پرداخته است.
هزاران کارگر ایرانی مظالم و مشکلات اقتصادی را در گردهمایی های اعتراضی خود در سراسر کشور ابراز داشتند. برطبق گفته خبرگزاری حکومتی ایلنا، حدود ۳۵۰۰ کارگر از شرکت معدنکاوی زغال سنگ کرمان در جنوب شرقی ایران دیروز و امروز دست به اعتصاب زدند.

یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۹

اعتصاب و تجمعات 


کارکنان معترض در این تجمع گفتند: مطالبات مزدی ، بیمه و سنوات کارکنان ۳۵۳ دفتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در سراسر کشور پس از ۱۴سال  فعالیت از سال ۹۷ به تاخیر افتاده است و کارکنان به حال خود رها شده‌اند.



کارگران شرکت امین‌یار شهرستان فاریاب برای سومین روز متوالی در جهت پیگیری مطالبات خود اعتصاب کردند

۲۰۰ تن کارگر این شرکت ۴ ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند.


تعدادی از کارگران_شهرداری در خصوص مشکلات صنفی خود یکشنبه ۲۱اردیبهشت در محوطه عمارت تاریخی ساعت تبریز تجمع کرده‌اند.

شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به‌دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی و معوقات مزدی خود در مقابل ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی واقع در میدان خمینی تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.


تجمع  مالباختگان مجتمع آفتاب ری

مالباختگان مجتمع آفتاب ری در محله سرتخت که سال پیش توسط سازنده پروژه، از آن ها کلاهبرداری شد دست به تجمع  اعتراضی زدند

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹


تجمع تعدادی از پرستاران شرکتی داوطلب گیلان در بحران کرونا

تعدادی از پرستاران داوطلب گیلان در بحران کرونا که سه ماه پیش با وعده جذب و استخدام شرکتی به بیمارستانهای مرکز کرونا یاری رسانده بودند، روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در مقابل درب ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت ، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
پرستاران تجمع کننده به عدم پرداخت حقوق و همینطور پیشنهاد قرار داد کوتاه مدت ۸۹ روزه بدون مزایای لازم و امنیت شغلی اعتراض کردند.


بستن جاده کهنوج توسط کشاورزان معترض منوجان 

عصر شنبه ۲۰اردیبهشت ۹۹ کشاورزان منوجان جاده چاه حسن به کهنوج را مسدود کردند.کشاورزان منوجان در اعتراض به افت شدید محصولات کشاورزی خود اقدام به بستن جاده کرده‌اند.    

                    

تجمع‌های اعتراضی در کوت عبدالله، شادگان و خرمشهر   

کارگران روزمزد شهرداری خرمشهر  به‌دلیل عدم پرداخت حقوق که ۴ماه است از آن محرومند، تجمع اعتراضی برگزار کردند.    

      

کارگران شهرداری کوت‌عبدالله روز شنبه۲۰ اردیبهشت بار دیگر در مقابل استانداری رژیم در خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند

 آموزش دهنده‌های نهضت سواد آموزی شهرستان شادگان مقابل درب نماینده مجلس رژیم در این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.



تجمع بازنشستگان کرمان

بازنشستگان فولاد کرمان در اعتراض به نداشتن بیمه وهمچنین برای همسان سازی حقوق دست به اعتراض زدند. آنها در این تجمع خواستار مطالبات خود شدند.

۲شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹


اعتصاب سه هزار و ۵۰۰تن از کارگران معدن زغال‌سنگ کرمان

تجمع آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی شهرهادر مقابل مجلس ارتجاع

جمعی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از شهرها و استانهای مختلف در تهران بنا به گزارش خبرنگار حکومتی ایلنا دوشنبه ۱۵اردیبهشت مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند. آموزش‌دهندگان با بیان این‌که بارها با مقامات مختلف و از جمله نمایندگان مجلس رژیم در این رابطه تماس گرفتیم، می‌گویند: «در حالیکه سالهاست به کار تدریس اشتغال داریم و هم‌چنین تعدادی از ما به‌صورت حق‌التدریسی در مدارس مشغول به کار هستیم، نباید نگران آزمون باشیم. ما خواستار برچیده شدن آزمون و ورود به دانشگاه فرهنگیان هستیم.»




۱شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۹

تجمع اعتراضی مردم استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به غارت منابع آبی توسط مافیای سپاه پاسداران                        

مردم استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به غارت منابع آبی توسط مافیای سپاه پاسداران، در مقابل سازمان آب در شهر کرد تجمع کردند. یکی از کشاورزان تجمع کننده می‌گفت اگر بمیرم بهتر از این است که آب را از ما بگیرند.

روی بنر بزرگی که در دست تجمع‌کنندگان بود، به مردم خوزستان فراخوان داده بودند که بپاخیزند. روی این بنر نوشته شده بود: «با حفر تونل بهشت‌آباد همه کارون را خواهند برد. خوزستان بپا خیز».      

تجمع اعتراضی جمعی از شالیکاران بابل             

جمعی از شالیکاران در اعتراض به کمی سهمیه گازوییل مقابل بخشداری بندپی بابل تجمع کردند و ترأکتورهای خودشان را به نشانه اعتراض در مقابل همین محل پارک کردند.


اعتصاب رانندگان نیسان باری در دامغان                             

روز یکشنبه ۱۴اردیبهشت ۹۹، رانندگان نیسان باری در اعتراض به تعیین‌تکلیف نشدن میزان دستمزدهایشان و هم‌چنین شرایط کاری سخت دست از کار کشیده و اعتصاب کردند


شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹

تجمع‌های اعتراضی در لوشان ،اهواز، رودبار کرمان 

گروهی از کارگران کارخانه تعطیل شده سیمان لوشان در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت شغلی خود، در مقابل ساختمان این کارخانه دست به تجمع زدند.

کارکنان آبفا اهواز و روستایی مقابل استانداری خوزستان در اعتراض به ادغام این دو شرکت در آبفاخوزستان‌ تجمع کردند
کشاورزان منطقه رودبار جنوب در استان کرمان در اعتراض به قیمت پایین خرید گوجه‌فرنگی و پیاز، جاده رودبار را بستند.



چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹


تجمع و اعتراض در خراسان ،کردستان ،خوزستان، تبریز، کیش، اهواز، تهران و رشت                                         

  تهران : تجمع واعتراض به شرایط بد اقتصادی سنگتراشها و میوه فروشها

تجمع اعتراضی کارگران اداره برق استان خراسان شمالی 


تجمع اعتراضی مدیران کودکستان‌ها و مهدهای کودک بجنورد


روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹، مدیران کودکستان‌ها و مهدهای کودک بجنورد در اعتراض به عدم حمایت مالی برای جبران ضرر و زیان بدنبال تعطیلی در چارچوب مقابله با شیوع بیماری کووید۱۹ دست به‌تجمع اعتراضی مقابل اداره کل بهزیستی رژیم در استان خراسان شمالی زدند.

در این تجمع تعدادی از مدیران و معلمان مهدکودک‌ها و همچنین جمعی از پرسنل خدماتی این مجموعه ها حضور داشتند.


سه شنبه ۰ اردیبهشت ۹۹


اعتصاب کارگران آجرسازی در تبریز 


تجمع اعتراضی و بستن جاده توسط اهالی ۴ روستای قروه 




تجمع اعتراضی آبداران شرکت آبفا روستایی خوزستان 


تجمع کشاورزان خسارت دیده از سیل در اهواز 


از سرگیری اعتراضات غارت‌شدگان مجتمع تجاری آدینه رشت 



دوشنبه ۸ اردیبهشت ۹۹


دومین روز اعتصاب کارگران نی‌بر هفت ‌تپه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد

روزهای یکشنبه و دوشنبه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه، کارگران نی‌بر نیشکر هفت ‌تپه، در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها، دست از کار کشیدند و در مقابل دفتر مدیریت شرکت اعتصاب و تجمع کردند.

اعتراض صدها راننده اتوبوس درون‌شهری قزوین نسبت به بلاتکلیفی معیشتی

۷۰۰ راننده اتوبوس‌رانی شهر قزوین به دنبال تعطیلی حمل و نقل درون‌شهری، از ادامه پیگیری‌هایشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی دو ماه‌ خود در چارچوب مقابله با ویروس کرونا و وعده‌های توخالی مسئولان ذی‌ربط معترض هستند.

اعتراض کارگران پویا نصب پارس در پتروشیمی مرجان نسبت به عدم پرداخت حقوق چند ماهه خود


جمعی از کسبه جمعه‌بازار گنبدکاووس، با مراجعه به فرمانداری شهرستان، اعتراض خود را نسبت به طولانی شدن تعطیلی واحدهای این بازار هفتگی اعلام کردند.
نماینده کسبه جمعه‌بازار گنبدکاووس در این باره گفت:‌ «از زمان شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از شیوع بیماری، ما پیش‌قدم تعطیلی بازار شدیم؛ اما با گذشت ۲ ماه هنوز زمان مشخص برای از سرگیری فعالیت ما اعلام نشده است.»
وی افزود: «حدود هزار و ۴۰۰ کسبه در جمعه‌بازار گنبدکاووس فعالیت می‌کنند و اغلب آن‌ها درآمد دیگری ندارند که اکنون علاوه بر دشواری در تأمین هزینه روزمره، بسیاری از اقلام و کالاهای کسبه در حال فاسد شدن است.»



یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹

 تجمع‌های اعتراضی در لوشان، اهواز، تهران، اردبیل، نوشهر، شوش، کرج و سقز   

اعتراض کارگران مجموعه شهرداری لوشان نسبت به عدم پرداخت ۶ماه حقوق

 کارگران منطقه ۶ شهرداری اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ماهیانه و بیمه آنها اعتراض کردند.     

رانندگان فرودگاه موسوم به خمینی با پارک کردن خودروهایشان و تجمع مقابل شرکت لیزینگ و بانک مربوط که خودرو خود را به واسطه آن خریداری کرده‌اند،خواهان به تعویق انداختن اقساط ماهانه لیزینگ به‌دلیل رکود در فرودگاهها و روند خاموش سفرهای هوایی،شدند.

خاطرنشان می‌شود که رانندگان فرودگاه زیر نظر شرکت تاکسیرانی نبوده و تحت‌نظر وزارت راه فعالیت می‌کنند از حقوقی مانند بیمه بیکاری، طرح ترافیک و سهمیه سوخت برخوردار نیستند.     


دستفروشان نوشهر در اعتراض به جمع کردن بساط محقر دستفروشی‌شان در ساختمان شورای قلابی نوشهر تجمع کردند.


                        

کارگران بازنشسته بیمارستان خمینی کرج برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق بازنشستگیشان و از اعتبار افتادن دفترچه‌های بیمه‌شان به‌دلیل پرداخت نشدن پول بیمه ۵ماه آخر کارشان از طرف کارفرما تجمعاتی را مقابل بیمارستان و در سازمان همیاری شهرداریهای استان البرز برگزار کردند.


تجمعهای اعتراضی پرسنل عوارضی‌ها در تهران، کارگران شرکت توزیع برق آبادان، جوانان روستای یوزبند، پرستاران بیمارستان امام رضا مشهد، آرایشگران دهدشت و شهروندان بیت چریم شوش



شهروندان جویای کار در بیت‌چریم شوش‌ روز شنبه ۶ اردیبهشت برای چهارمین روز متوالی در اعتراض به بکارگیری نیروهای غیر محلی در‌ شرکت‌های زیر مجموعه کشت و صنعت، راه ورودی این شهر را به روی خودروها و سرویس‌های کارکنان بستند‌.


شنبه ۶اردیبهشت ۹۹

ادامه تجمع اعتراضی جوانان بیکار شهر حُر


تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهانی مقابل سازمان آب منطقه‌یی


روز شنبه  ۶اردبیهشت۹۹ در تجمع اعتراضی کشاورزان در اصفهان، یکی از کشاورزان بجان آمده فریاد می زد و از جمله خطاب به کارگزاران چپاولگر رژیم و دولت آخوند روحانی می‌گفت:
«... حال رفتید سر حکومت و دارید ما کشاورزان را می چزونید. بس کنید دیگه. یک روز بنزین رو گرون می کنید. برای ۴۵ تومان هر روز می خواهید یک دسته رو لنگ کنید.... اینکارها چیه که توی این کشور می کنید؟ بس کنید دیگه... به داد مردم برسید. بس کند دولت‌! گوشت بدهکاره؟ روحانی!...


پنجشنبه ۴اردیبهشت ۹۹ 


تحصن کارگران معدن طلای ساریگونی

پنجشنبه ۴اردیبهشت ۹۹ - کارگران معدن طلای ساریگونی(زردکوه) در روستای بهارلوی قروه واقع در استان کردستان، در اعتراض به بازداشت ۲عضو شورای روستای بهارلو تحصن کردند. این ۲عضو شورای روستا پس از اعتراض به اخراج نیروهای بومی از معدن بازداشت شده‌اند.
از معدن ساریگونی سالانه حدود ۳تن طلا و یک تن نقره استخراج می‌شود.

چهارشنبه ۳اردیبهشت ۹۹ 


تجمع کاسبکاران و دست‌فروشان میدان گاز شهر سنندج

چهارشنبه ۳اردیبهشت ۹۹ – جمعی از کاسبکاران و دست‌فروشان دست به تجمع اعتراضی در میدان گاز شهر سنندج زدند. علت تجمع اعتراضی این قشر زحمتکش این است که شهرداری رژیم و نیروی سرکوبگر انتظامی و دادستانی آخوندی به بهانه‌ٔ کرونا و بدون اطلاع قبلی کلیه این دست‌فروشان را جمع‌آوری کرده و تعداد زیادی وانت و وسایل محقر آنها را مصادره کردند.
نزدیک یک هفته است که دست‌فروشان با مراجعه به نهادها و سازمانهای مربوطه خواهان رسیدگی به وضعیت خودشان بودند. اما هیچ‌کس از ارگانهای رژیم پاسخ ندادند.
تجمع‌کنندگان خواهان رسیدگی به ۲ماه بیکاری و درآمد ناچیزی که داشته‌اند هستند


اعتراض رانندگان بخش خصوصی اتوبوس‌رانی



چهارشنبه ۴اردیبهشت اعتراض رانندگان بخش خصوصی اتوبوس‌رانی -یک راننده معترض: « آن کسی که از لبنان، عراق و سوریه حمایت می‌کند، کشک می‌گوید. چرا که حق منه راننده را خورده و نمی‌دهد


سه شنبه ۲اردیبهشت ۹۹ 

درگیری مسلحانه در سراوان

روز ۲ اردیبهشت هموطنی از بلوچستان میگفت: «چند نفر از جوانان بلوچ در منطقه سراوان غربی به دست ماموران انتظامی و امنیتی رژيم به قتل رسیدند. احتمالاً سوختبر بودند. 
مزدوران امنیتی رژيم برای توجیه عمل جنایتکارانه شان روی سینه مقتولین سلاح گذاشته و اقدام به گرفتن فیلم کرده اند تا وانمود کنند که آنها اشرار یا قاچاقچی مواد مخدر هستند، درحالی که شاهدان محلی این ادعای رژيم را رد کرده و دروغ میدانند.»
«« طوری که در فیلم پیداست، کشته شدگان، دارای خشاب و طاقمه هستند.و بنظر نمیآید سوختبر بوده باشند. مزدور رژیم به یکی از کشته شدگان اشاره کرده میگوید، این ده تا از نفرات ما را زده ( کشته ) است


شوشتر تجمع اعتراضی جوانان بیکار و حمله ماموران رژیم به آنه در شعیبیه ۹۹۰۲۰۲

روز سه شنبه دوم اردیبهشت ۹۹ جمعی از جوانان بیکار و جویای کار منطقه شعیبیه (از بخش های تابعه شهرستان شوشتر ) در مقابل درب شرکت صنایع جانبی نیشکر موسوم به خمینی ملعون تجمع کردند. اما پاسخ این جوانان جویای کار با حمله وحشیانه ماموران سرکوبگر رژیم به آنها داده شد. این جوانان نسبت به استخدام غیر بومیان در این شرکت اعتراض داشتند.
 بیشتر بخوانید

 دوشنبه اول اردیبهشت ۹۹




اعتصاب سه هزار کارگر زغال‌سنگ کرمان و تجمع اعتراضی در زرند کرمان ! 

روز دوشنبه اول اردیبهشت ۹۹، حدود ۳هزار کارگر شرکت زغال‌سنگ کرمان که در تونل‌های متعلق به این شرکت، در سه شهرستان راور، کوهبنان و زرند کار می‌کنند، در اعتراض به تصمیم کارگزاران رژیم در این مجموعه برای واگذاری سهام آن به‌بخش خصوصی، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

کرونا

کارگران شرکت زغال سنگ کرمان در زرند در شرایط سخت بیماری کرونا، به‌دلیل اجرا نشدن طرح طبقه بندی حقوق و اجرا نشدن بحث قرارداد از موقت به‌دائم دست به‌تجمع اعتراضی و اعتصاب زدند.

علاوه بر این کارگران در حالی‌که پلاکارد اعتراضی در دست داشتند، در شهرستان راور، در مقابل دفتر امام جمعه رژیم تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند. اما امام جمعه رژیم حاضر نشد به خواست کارگران توجه کند و از دفتر خودش بیرون نیامد.
در سایر شهرستانها هم کارگران با هدف توقف واگذاری این شرکت دولتی به بخش خصوصی مقابل دفاتر ائمه جمعه رژیم در کوهبنان و زرند تجمع کردند. کارگران قصد دارند ادامه تجمع خود را مقابل فرمانداری رژیم در شهرستان راور برگزار کنند.

اعتصاب کارگران راه‌آهن اسلامشهر

کارگران راه‌آهن اسلامشهر تهران از صبح روز دوشنبه اول اردیبهشت ۹۹در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان دست به اعتصاب زده و سر کار حاضر نشدند. این کارگران زحمتکش ۴ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.






کرونا

اعتصاب نانوا‌ییهای بوشهر


روز یکشنبه ٣١فروردین ۹۹- بر اساس گزارشهای دریافتی نانواییهای بوشهر در اعتراض به افزایش پلمب نانواها توسط مرکز بهداشت رژیم دست به اعتصاب زدند و از پخت و پز خودداری کردند.
به گفته رئیس اتحادیه نانواییهای بوشهر، از ابتدای شیوع کرونا و در راستای افزایش نظارتهای بهداشتی، ۳۵نانوایی شهر بوشهر از سوی مرکز بهداشت پلمب شده یا اخطار پلمب گرفته که تقریباً نصف نانواییهای این شهر می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر