جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ دی ۱۹, سه‌شنبه

قیام ایران-آخرین اخبار از بازداشتی ها



تجمع امروز زنان به مناسبت #روز_جهانی_زن درمقابل #وزارت_کار به خشونت کشیده شد 

صبح امروز پنجشنبه ۱۷اسفند برابر با هشتم مارس، جمعی از زنان  و فعالین حقوق زنان در تهران در برابر وزارت کار رژیم  تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این تجمع اعتراضی به‌رغم حضور مأموران سرکوبگر  انتظامی و  فضای امنیتی سنگین  برگزار شد.
تراکتهایی در دست زنان تجمع کننده دیده می‌شود که روی آن نوشته شده است:
برای رفع تبعیض از پا نمی‌نشینیم
نه به تبعیض جنسیتی
دستمزد برابر و عادلانه برای زنان
آزادی برابری عدالت جنسیتی
خبرها حاکی است که عده‌یی از زنان توسط مأموران سرکوبگر رژیم دستگیر شده و با ون به محل نامعلومی منتقل شدند.
بنفشه جمالی، زهره اسدپور، پرستو الهیاری فعالان حقوق زنان
سودابه رخش خبرنگارشرق
پیمان چهرازی شاعرامروز
آزاده بهکیش دختر محمودبهکیش از جان باختگان تابستان سال ۶۷ از افراد دستگیر شده 
مهرداد فلاحی
آذر گیلانی
علی سالم.
بهار اصلانی
از بازداشت شدگان درمراسم روز جهانی زن مقابل وزارت کار می باشند
بازداشت شدگان به کلانتری ۱۳۷گیشا منتقل شدند

#بنفشه_جمالی


۱۱ تن از نمايندگان مجلس ارتجاع پس از سه هفته طراحی و آماده‌سازی و به تعویق انداختن‌های مکرر، سرانجام در روز۱۰بهمن به زندان اوين برده شدند. با اينكه همین هيأت دستچین شده از صحبت آزادانه در باره مشاهداتشان منع شده بودند، اما اظهارات برخي از آنها، گوشه‌هاي جديدي از جنايتهای رژيم در مورد بازداشت شدگان قیام دیماه را برملا مي‌كند.

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رژیم، در روز جمعه ۱۳ آبان به نقل از اصغر جهانگیر، رئیس جنایتکار سازمان زندانها گفت: آمار کل زندانیان حوادث دیماه ۴۹۷۲ نفر بوده که ۹۴/۷۳ درصد آن مرد و ۵/۲۷ درصد زن بوده اند. ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت هستند. علاوه بر این تعداد ۵۵نفر نیز در بازداشت وزارت اطلاعات هستند.(خبرگزاری حکومتی ایلنا-۱۳بهمن).

به این ترتیب به اذعان رئیس سازمان زندانهای رژیم در جریان قیام دیماه نزدیک به ۱۴۰۰ زن بازداشت و روانه زندانها و شکنجه گاههای رژیم شده اند.

نيازي به توضيح نيست كه آمار واقعي دستگيرشدگان و زندانيان بسا بيشتر است، از يك سو رئیس سازمان زندانها تلاش دارد، ابعاد دستگيريها را بسيار كمتر از واقعيت جلوه دهد و از سوي ديگر بسياري از زندانها، بازداشتگاهها، خانه هاي امن و مخفي متعلق به وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و سازمان اطلاعات سپاه و ديگر نيروهاي سركوبگر تحت كنترل و در حوزه سازمان زندانها به حساب نمي آيند و جهانگیر اشاره یی به آنها ندارد.

يكي از اهداف رژيم از سازمان دادن اين بازديد، سرپوش گذاشتن بر شهادت جوان دلیر سینا قنبری در زیر شکنجه و به ثبت دادن دروغ مضحک رژیم در مورد خودکشی سينا قنبري بود. اما محمد کاظمي يكي از نمايندگان بازديد‌كننده گفت: «اطلاعات چنداني از نحوه و دلايل خودکشي سينا قنبري به دست نيامد و تا به اينجاي کار بازديد نمايندگان گرهي از معماي مرگ او نگشوده است».

درباره نحوه اين بازديد علیرضا رحیمی گفت: «تراکم همراهان ... تعجب برانگیز بود. حدود ۵۰ نفر در کل جریان بازدید نمایندگان مجلس را همراهی می‌کردند. همه گفتگوها با زندانیان در حضور مسئولین و همراهان انجام گرفت». محمد کاظمی نیز با شكايت از «حضور چشمگیر ماموران به همراه نمایندگان در بازدید از زندان اوین» گفت بهتر بود کسی همراه ما نباشد و یا تنها رئیس سازمان زندان‌ها یا رییس زندان اوین همراه باشند.

خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران در روز ۲۴ژانويه در اجلاس فراكسيونهاي پارلماني شوراي اروپا گفت: در جريان قيام دست كم ۸۰۰۰ تن دستگير شدند. هر روز خبر قتل يكي از زندانيان زير شكنجه مي‌رسد و دژخيمان به نحو ابلهانه‌یي ادعا می‌کنند که آنها در زندان خودکشی کرده‌اند. وي ملل متحد و اتحاديه اروپا و شوراي اروپا را به اتخاذ تدابير مؤثر و تصميمات لازم الاجرا به منظور وادار كردن فاشيسم ديني حاكم به آزادي زندانيان قيام فراخواند و خواستار تشكيل يك هيأت بين المللي براي تحقيق پيرامون شهيدان و زندانيان و مفقود‌شدگان قيام و كساني كه در زندان به شهادت رسیدند، شد. وی گفت: ۳۹سال خونريزي و جنايت، تبعيض و سركوب عليه زنان و خفقان و سانسور كافي است و جامعه جهاني بايد به سكوت و بي‌عملي خود پايان دهد.
سپیده فرهان

بنا‌ به گزارشات رسیده سپیده فرهان دانش آموخته معماری که در روز 12دی 96 توسط مأموران سرکوبگر دستگیر شده است تاکنون از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده‌اش محروم بوده است.

بر اساس همین گزارشات وی اکنون در بند 209 زندان اوین و تحت بازجویی وزارت بدنام اطلاعات آخوندی قرار دارد. مأموران بدنام اطلاعات آخوندی خانواده این زندانی را تهدید کرده‌اند که حق هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی یا مصاحبه درباره فرزندشان را ندارند.

خانواده نيكبخت سه برادر به نامهاي محمد، فضل الله و هادي نيكبخت

موج دستگيريهاي خودسرانه در سراسر ايران و فراخوان براي آزادي فوري دستگير شدگان

نيروهاي سركوبگر در گلپايگان با حمله به خانواده نيكبخت سه برادر به نامهاي محمد، فضل الله و هادي نيكبخت را دستگير و به محل نا‌معلومي منتقل كردند. علاوه بر اين حداقل شش تن ديگر از جوانان گلپايگان توسط نيروهاي امنيتي دستگير شدند.

همزمان دهها تن از بازداشت‌شدگان روزهاي اخير در شهرهاي اسدآباد و تويسركان به زندان مركزي همدان منتقل شدند. قضائيه آخوندي آنها را به «محاربه» و «فساد في الارض» متهم كرده است.

در يك تحول ديگر در روز یکشنبه اول بهمن، نيروي سركوبگر انتظامي در تعرض به مردمي كه  به خاطر چپاول و غارت اموالشان توسط ارگانهاي حكومتي با شعار «سفره ما خالیه؛ ظلم و ستم کافیه» در تهران دست به اعتراض زده بودند، یکی از معترضان را بازداشت کرد. یک سرکرده نیروی انتظامی به نام سرهنگ پاشاکی زن شجاعی را که به حمایت از فرد بازداشت شده پرداخت با خودرو زیر گرفت. وی  با اعتراض تظاهركنندگان   ناگزير به فرار از صحنه شد.

دستگيريهاي گسترده و جمعي در ايران در حالی است كه خبر شهادت زندانيان تحت شكنجه يكي پس از ديگري به‌گوش مي رسد. سركردگان فاشيسم ديني با وقاحت تمام دليل اين قتلهاي جنايتكارانه را خودكشي زندانيان يا تزريق مواد مخدر و يا نرسيدن مواد مخدر عنوان مي‌كنند. دستگيريهاي خودسرانه و جمعي و قتل زندانيان زير شكنجه بدون ترديد جنايت عليه بشريت محسوب مي‌شود و دخالت جامعه جهاني را الزامی ساخته است.

از اين رو مقاومت ايران، دبيركل، شوراي امنيت ملل متحد، كشورهاي عضو و همچنين كميسر عالي حقوق بشر ملل متحد و ديگر ارگانهاي ذيربط بين المللي را به اقدام فوري، براي آزادي بلادرنگ دستگيرشدگان قيام سراسري مردم ايران و تعيين تكليف مفقودان فرا مي‌خواند.



بازداشت دست‌کم ٧زن هموطن کرد در اعتراضات اخیر در شهرهای ایلام، کرمانشاه و ارومیه
نهادهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم آخوندی طی دو هفته اول سال جاری میلادی 7تن از زنان هموطن کرد را در شهرهای ایلام، کرمانشاه و ارومیه بازداشت کرده است. اسامی این زنان عبارتند از:
ـ سارا جمشیدی ـ لاله آقایی و نازدار امیرمحمدی از ایلام

ـ نسترن عکاشه و اشرف اکبرپور از کرمانشاه
ـ شهلا وحدت پور و توران مهربان از ارومیه
به‌رغم گذشت بیش از سه هفته از بازداشت این ٧زن کرد تنها توران مهربان با تودیع وثیقه آزاد شده و ٦تن دیگر هم‌چنان در بازداشت به‌سر می‌برند.


همچنین بنا به گزارشهای دریافتی دژخیمان خامنه ای در همدان روز شنبه ۳۰  دی ۹۶  دستکم ۳۹ تن از بازداشت شدگان قیام ایران روزهای گذشته در شهرستان های اسدآباد و تویسرکان از توابع استان همدان به زندان مرکزی این شهر منتقل کردند.

این افراد بازداشت شده در قرنطینه زندان مرکزی همدان نگهداری می شوند و اتهاماتی از جمله فساد فی الارض و محاربه به بسیاری از آنان تفهیم شده است.

این افراد پس از پایان مراحل بازجویی در بازداشتگاههای امنیتی اطلاعات و اطلاعات سپاه به بند قرنطینه زندان همدان منتقل شده اند.


در بین منتقل شدگان ۳۵ تن مربوط به اعتراضاتشهرستان اسدآباد هستند که به “فساد فی الارض” متهم شده اند.


بنا‌ به گزارشهای دریافتی مأموران وزارت بدنام اطلاعات آخوندی روز پنجشنبه 28دی ماه مهندس عزیز عاقبتی و دکتر وحید فرهادی را در شهر تالش در منزلشان بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند. در رشت نیز مأموران اطلاعاتی و امنیتی یک مغازه‌دار را دستگیر کرده و با خود بردند. شاهدان گفتند که مأموران گونی روی سر این مغازه‌دار کشیده و او را سوار ماشین کردند و بردند.

شهریار گلوانی، محمد بم و مهرزاد اصفهان پور

در این بین  سه فعال فرهنگی در خوی، آبادان و اصفهان دستگیر شدند
شهریار گلوانی، محمد بم و مهرزاد اصفهان پور 

شهریار گلوانی، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی، ۱۴دی‌ماه در منزل شخصی خود در شهرستان خوی بازداشت شده و تا زمان انتشار این خبر اطلاعی از وضعیت او به دست نیامده است.

محمد بم، شاعر ساکن آبادان نیز ۱۲ دی‌ماه در پی شرکت در تظاهرات سراسری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است و از محل نگهداری وی خبری در دست نیست.

مهرزاد اصفهان پور هنرمند و خواننده را در روز دهم دی ماه در اصفهان بازداشت کرده‌اند.

تا کنون از اتهام وی اطلاعی به دست نیامده است.
  
وضعیت جسمی این بازداشت‌شدگان نامشخص است و بسیاری از آن‌ها از حق دسترسی به وکیل محروم و تحت فشار برای اعترافات تلویزیونی هستند.


گفتنی است نیروهای امنیتی از دیدار زندانیان با خانواده‌هایشان جلوگیری می‌کنند. همچنین بیم شکنجه فیزیکی زندانیان می‌رود.

476تن از نویسندگان و هنرمندان با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی محمد بم شاعر خوزستانی شدند.
لینک متن بیانیه

محمد نیکبخت زندانی سیاسی سابق

بر اساس گزارشهای رسیده؛ ظهر روز شنبه ۳۰دی؛ نیروهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم آخوندی در شهرستان گلپایگان به منزل فضل‌الله نیکبخت حمله کردند.
 مأموران محمد نیکبخت زندانی سیاسی سابق و دو برادر دیگرش فضل‌الله و هادی را دستگیر کرده با خود به محل نامعلومی منتقل کردند. مأموران حین بازرسی منزل با خشونت رفتار کردند و از اسپری فلفل و شوکر استفاده کرده و اعضای خانواده را که قصد داشتند مانع دستگیری شوند با باتون و شوکر برقی مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند.


هنگامی که یکی از اعضای خانواده قصد داشت از صحنه حمله و ضرب ‌و شتم فیلم بگیرد نیز مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفته و گوشی وی مصادره شد.



دستگیری یک وکیل فعال حقوق‌بشر در شازند
مأموران اطلاعاتی و امنیتی رژیم آخوندی بعدازظهر روز دوشنبه ۲۵دی محمد نجفی وکیل پایه یک دادگستری شازند و مدافع حقوق‌بشر را در مقابل منزلش بازداشت کردند.
پورش ماموران به منزل این وکیل و فعال حقوق بشر به نحوی ناگهانی و وحشیانه بوده که باعث غش کردن و از حال رفتن مادرِ خانم «محمد نجفی» شده است.
از محل نگهداری یا مکان بازداشت وی تا لحظه تنظیم این خبر اطلاع دقیقی در دست نیست.


او در صفحه فیس بوکش برای اولین بار عکسهای شهید قیام محمد وحیدی را منتشر و به افشای 
جنایت رژیم پراخت. 

وی پیشتر در ۲۰ مهرماه 95،به‌دلیل پوشیدن پیراهنی که روی آن نوشته شده بود ”عاشورای ۸۸“ در خیابانی در شازند از سوی مأموران وزارت بدنام اطلاعات آخوندی بازداشت شده بود


ربودن و شکنجه دو جوان قیام در کرج و تالش
یکی از جوانان بازداشت شده قیام از کرج با خانواده‌اش تماس گرفته و گفته است مورد شکنجه قرار گرفته است. وی که آرش محمدی نام دارد و ۲۴ساله است، ۱۳دیماه در مقابل بیمارستان مدنی کرج دستگیر شده است. این جوان تنها یکبار موفق به تماس با خانواده شده است و اطلاع دیگری از وی در دست نیست.

بنا‌ به خبر دیگری بهنام نوری جوان ۳۲ساله گیلانی، ۱۲روز پیش توسط «اطلاعات» بدنام آخوندی در منزل پدری‌اش در «تالش» ربوده شد و تاکنون خبری از او در دست نیست.

 بهنام نوری جوان ۳۲ساله گیلانی، و آرش محمدی




بیانیه کاخ سفید: آمریکا خواستار آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی در ایران است
ایالات متحده خواستار آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی در ایران/از جمله قربانیان سرکوب های اخیر است۱۰ ژانويه 2018(۲۰دی ۹۶) 
دولت ترامپ عمیقا نگران گزارش هایی است که رژیم ایران در هفته گذشته هزاران شهروند ایرانی را بخاطر شرکت در تظاهرات صلح آمیز زندانی کرده است 
ما سران رژيم ایران را به خاطر نقض حقوق مردم ایران قابل حسابرسی می دانیم 
كاخ سفيد با صدور بيانيه اي درباره دستگيريهاي گسترده و كشته شدن شماري از دستگيرشدگان اخير در زير شكنجه توسط رژيم آخوندي اعلام كرد:
 دولت ترامپ عمیقا نگران گزارش هایی است که رژیم ایران در هفته گذشته هزاران شهروند ایرانی را بخاطر شرکت در تظاهرات صلح آمیز زندانی کرده است. علاوه بر این،  گزارشات نگران کننده دیگری وجود دارد که رژیم برخی از این تظاهرکنندگان را در حالی که در بازداشت هستند شکنجه یا کشته است. 
ما تازمانی که دیکتاتوری (حاكم بر) ایران حقوق اساسی شهروندان خود را سرکوب می کند ساکت باقی نخواهیم بود و سران رژيم ایران را به خاطر نقض حقوق (بشر) قابل حسابرسی می دانیم. تظاهرکنندگان در ایران نارضایتی مشروع دارند, از جمله خواستار پایان دادن به سرکوب دولت, فساد و اتلاف منابع ملی به خاطر ماجراجویی های نظامی هستند.
 رژیم ایران ادعا می کند که از دموکراسی حمایت می کند, اما زمانی که مردم خود را که  آرزوهایشان را برای زندگی بهتر و پایان دادن به بی عدالتی بیان می کنند, (سركوب مي كند) یکبار دیگر طبیعت وحشي خود را به نمایش می گذارد. 
ایالات متحده خواستار آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی در ایران از جمله  قربانیان سرکوب های اخیر است.

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ايالات متحده به آزادي فوري همة زندانيان سياسي در ايران فراخوان مي‌دهد 
سخنگوي وزارت خارجة آمريكا گفت:  هم‌چنان كه سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد، ايالات متحده در برابر سركوب حقوق پايه‌يي شهروندان (ايراني) توسط (رژيم) ايران سكوت پيشه نخواهد كرد. ايالات متحده به آزادي فوري همة زندانيان سياسي در ايران فراخوان مي‌دهد.
غيظ رژيم از قطعنامه مصوب کنگره آمریکا و مقاله مريم رجوي در وال استريت ژورنال درباره قيام مردم ايران
مجری: مجلس نمایندگان آمریكا اینبار به بهانه حقوق بشر و آزادی بیان با تصویب قطعنامه ای از اغتشاشات و آشوبگران حمایت كرد, این قطعنامه ضد ایرانی 415 رای موافق و فقط دو رای مخالف داشت بطوریكه تحسین مایك پنس معاون رئیس جمهور آمریكا را نیز در پی داشت . 
مجری: وال استریت ژورنال هم اولین بار نوشته ای از سركرده گروهك تروریستی منافقین درباره آشوبهای اخیر در ایران منتشر كرد. 
رزلهینتن: اینبار بر خلاف سال 2009 آمریكا كنار نمیكشد خودمان را گول نزنیم روحانی رئیس جمهور میانه رو نیست او سراسر زندگی خود را به رژیم و ایدئولوژی اش وفادار بوده است به همین دلیل این قطعنامه بسیار اهمیت دارد


شمار دستگير شدگان قيام دست كم ۸۰۰۰ نفر است


شمار دستگير شدگان قيام دست كم ۸۰۰۰ نفر است

دستگيريهاي گسترده و جمعي جوانان در شهرهاي مختلف كه از آغاز قيام مردم ايران در روز ۷ دي شروع شد، همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارشهاي رسيده از داخل ايران و از درون رژيم شمار دستگيرشدگان تا پايان دومين هفته قيام سراسري مردم ايران دست‌كم به هشت هزار تن مي رسد. طي روزهاي اخير چند تن از اين زندانيان تحت شكنجه هاي قرون وسطايي رژيم آخوندي به شهادت رسيده اند.
ابعاد دستگيريها به حدي است كه عليرغم پنهانكاري رژيم آخوندي، كارگزاران اين رژيم در برخي از شهرها ناگزير به گوشه هايي از ابعاد اين دستگيريها اذعان كرده اند.
-           يك هفته پيش محمود صادقي عضو مجلس ارتجاع گفت تعداد دستگير شدگان به ۳۷۰۰ تن مي رسد.
-           معاون سياسي و امنيتي فرمانداري تهران روز ۱۲ دي ماه اعلام كرد فقط طي سه روز ( ۹،۱۰،۱۱دیماه) ۴۵۰تن در تهران دستگير شده اند.
-           رئيس كل دادگستري استان مركزي در روز ۱۴ دي گفت: «در روزهاي نهم و دهم دي ماه ۳۹۶نفر در حوادث اراك و ديگر شهرهاي استان مركزي دستگير شدند كه ۶۵ تن از آنها نوجوانان زير ۱۸ سال بودند».
-           معاون استاندار گلستان در ۱۳دي گفت: «با بازداشت حدود ۱۵۰ نفر از عوامل اغتشاشات گرگان، آرامش به این شهر بازگشت»
-           فرماندار همدان در ۱۲دي گفت: «در چند روز اخیر و با انجام برخی آشوبگری و اغتشاشگریها در همدان بیش از ۱۵۰ نفر در همدان دستگیر شدند».
-           معاون دادستان مشهد روز ۱۳دي خبر داد «در مجموع ۱۳۸نفر در اغتشاشات مشهد دستگير شدند».
-           فرمانده سپاه ثارالله استان كرمان روز ۱۲دي گفت: «در جریان اغتشاشات اخیر بیش از ۸۰ نفر از عناصر آشوبگر دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح شدند».
-           دادستان كاشان روز ۱۱دي گفت: «در تجمعات غیرقانونی کاشان حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر دستگیر شدند».
-           به گفته بهمن طاهرخاني نماينده مجلس ارتجاع از تاكستان در روز ۱۲ دی «حدود ۵۰نفر با نیت شوم در این شهرستان دست به اغتشاش زده اند که باید به تناسب جرمشان مجازات شوند». وي افزود: «حضور افرادی که صحنه گردان اغتشاشات اخیر هستند نشان دیگری از این موضوع است که این اغتشاشات سازماندهی شده است».
-           بنا به گزارشهاي رسيده از زندانهاي اهواز و ديگر شهرهاي خوزستان شمار دستگير شدگان در اين استان به ۱۶۰۰ تن مي‌رسد.
-           نماينده مجلس ارتجاع از ايذه گفت از آمار دستگير شدگان اطلاع دقيق ندارد و افزود دستگيرشدگان غالبا نوجوانان و جوانان بين ۱۶ تا ۲۴ساله هستند. براساس گزارشها صدها تن در اين شهر بازداشت شده اند. 
مقاومت ايران عموم مردم به‌ويژه جوانان را به حمايت از دستگيرشدگان و خانواده هاي آنها و قيام براي آزادي زندانيان فرا مي خواند و از شوراي امنيت و دبيرکل ملل متحد، اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو و دولت آمريكا و همچنين همه مراجع مدافع حقوق بشر مي خواهد رژيم آخوندي را به‌خاطر اين جنايتهای ضدبشري قوياً محكوم و تدابير مؤثر عملي براي آزادي آنها به‌عمل بياورند. گزارشهاي متعدد از شهرهاي مختلف كشور مبني بر بدرفتاري با زندانيان و شهادت شماري از آنان زير شكنجه، تشكيل يك كميته تحقيق از سوي كميسر عالي و شوراي حقوق بشر ملل متحد در مورد دستگيريهاي خودسرانه و فجايعي كه در زندانهاي رژيم آخوندي مي گذرد را بسيار ضروري و فوري مي‌كند
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران ۲۱ دي ۱۳۹۶(۱۱ ژانويه۲۰۱۸)


بنا‌ به گزارشات رسیده مزدوران لباس‌شخصی و مأموران اطلاعات بدنام آخوندی با یورش به خانه‌ها و یا مغازه افراد در شهر ایذهاقدام به دستگیری هموطنان می‌کنند.
بنا بر همین گزارش در قزوین نیز این مأموران هموطنان را در خانه‌هایشان دستگیر کرده و به محلهای نامعلومی منتقل می‌کنند.

از جمله افراد دستگیر شده رضا جوادی از اقبالیهدر قزوین است که خانواده وی هم‌اکنون از محل نگهداری وی مطلع نیستند.

قیام ایران- زنان بازداشتی

در این پست تلاش کردم هر اطلاعاتی از بازداشت شدگان قیام دی ماه منتشرشده است گردآوری و اطلاع رسانی کنم 
بیائید صدای زندانیان سیاسی باشیم و آنهاو خانواده های نگرانشان را تنها نگذاریم
نگذاریم سناریوی ترانه موسوی تکرار شود.
آزادی چهار تن از دراویش زندانی پس از تجمع ودرگیری در مقابل اوین



به دنبال تجمع و درگیری روزهای اخیر در مقابل اوین که شب گذشته 19دیماه به اوج خود رسید و بیش از هزار نفر از مردم و خانواده‌های دستگیر ‌شدگان و دانشجویان و دراویش گنابادی در آن شرکت کردند، رژیم آخوندی شب گذشته چهار تن از دراویش زندانی را آزاد کرد. اسامی آزاد شدگان عبارتند از کسری نوری، محمد شریفی‌مقدم، محمدرضا درویشی و فائزه عبدی‌پور. بنا‌ به گزارشهای منتشر شده کسری نوری و محمدرضا درویشی سه روز پیش به انفرادی زندان گوهردشت انتقال داده شده بودند که شب گذشته آزاد شدند. هم‌چنین محمد شریفی‌مقدم و فائزه عبدی‌پور از زندان اوین آزاد شدند. دراویش آزاد شده، مورد استقبال متحصنان در مقابل زندان اوین قرار گرفتند.

توران مهرباندانشجوی دانشگاه نازلوی ارومیه


توران مهرباندانشجوی دانشگاه نازلوی ارومیه تحت شکنجه قرار گرفته است
بنا‌ به گزارشهای دریافتی توران مهربان دانشجوی دانشگاه نازلوی ارومیه که در جریان تظاهرات بازداشت و به دوقوزپله منتقل شده، تحت شکنجه قرار گرفته تا به دروغ اعتراف کند که وابسته به جریانهای سیاسی و به‌اصطلاح نظام، معاند است. در صورتی‌که این دانشجوی حق‌طلب همانند بقیه تنها خود را فریاد زده است. 

به‌رغم گذاشتن وثیقه تاکنون با آزادی توران مهربان موافقت نشده و مأموران اطلاعات آخوندی، آزادی وی را به اعتراف به وابستگی به یکی از گروه‌های ضدانقلاب منوط کرده‌اند.

ندا احمدی، دانشجوی اقتصاد دانشگاه ‎تبریز روز شنبه نهم دیماه در شهر ‎ارومیه دستگیر شد

دستگیری یک زن دانشجو در ارومیه
خبرهای منتشر شده اخیر حاکی است که یک دختر دانشجو به نام ندا احمدی در ارومیه دستگیر شده است.
ندا احمدی، دانشجوی اقتصاد دانشگاه تبریز روز شنبه نهم دیماه در شهر ارومیه دستگیر شد. علیرغم بعضی ادعاها که دستگیر شدگان آزاد شده اند، پس از ۱۰ روز که از دستگیری این دختر دانشجو می گذرد هنوز اطلاعی از او در دست نیست.

محمود صادقی، عضو مجلس ارتجاع به دستگیری گسترده قیام‌کنندگان اعتراف کرد و گفت: 'آمار کل بازداشتی‌های اخیر حدود ۳هزار و ۷۰۰نفر در سراسر کشور است. بازداشت این افراد توسط نهادهای مختلف انتظامی و امنیتی صورت گرفته است. صادقی که با یک رسانه حکومتی مصاحبه می‌کرد گفت: 'مشخصات برخی از افرادی که مشخص نیست چه نهادی آنها را دستگیر کرده است در قالب لیستی به وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور و علوم ارائه شده است تا مشخص شود این افراد را کدامیک از نهادهای امنیتی یا انتظامی دستگیر کرده‌اند '

عبدالله زاده پاشاکی، رئیس پلیس شهرستان رباط کریم ضمن اعلام خبر دستگیری های این شهر گفت: «سه زن که نقش تعیین کننده در اغتشاشات شهر پرند داشتند توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. (سایت حکومتی رکنا – ۱۵دی۱۳۹۶)
وی پیش از این نیز از دستگیری ۳ زن دیگر در شهرک پرند خبر داده بود.
قاسم عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز از دستگیری تعداد از زنان ایرانی به خاطر استفاده از حق اعتراض مسالمت آمیز خبر داد و آمار زیر را ارائه کرد. در نهم دی ماه ۹ زن در اراک و یک زن در ساوه دستگیر شدند. در 10 دی ماه نیز ۵ زن در اراک دستگیر شدند.
 ۳ نفر از زنان دستگیر شده به زندان منتقل شدند.  (خبرگزاری حکومتی ایسنا – ۱۴دی۱۳۹۶)
علاوه بر این ۲۱زن، تاکنون مشخصات ۶ دختردانشجوی دستگیر شده مورد تأیید قرار گرفته است:‌ سها مرتضایی، فائزه عبدی پور، لیلا حسین زاده، یاسمین محبوبی، نگین آرامش و توران مهربان.
سها مرتضایی، دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران صبح روز ۱۴ دی در منزل مسکونی اش دستگیر شد. یاسمین محبوبی، دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران می باشد.
آمار واقعی دستگیریهای دختران دانشجو و زنان جوان قطعاً بالاتر از این تعداد می باشد.

سپیده فرهان (فرح آبادی)
سپیده فرهان (فرح آبادی) در روز سه‌شنبه ۱۲ 
دی 1396 در میدان انقلاب تهران توسط نیروهای 
امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است
تاکنون دستگیری حداقل ۳۰ زن درجریان قیام مستند شده است. بنا به منابع موثق شورای ملی مقاومت ایران، حداقل ۳هزار نفر در جریان قیام دستگیر شده اند که ۳۵درصد آنها دانشجو و ۹۰درصد جوانان زیر ۲۵ سال هستند




نگین آرامشی دانشجوی مترجمی زبان آلمانی دانشکده‌ی زبانها و ادبیات خارجی در دانشگاه تهران
نگین آرامشی دانشجوی مترجمی زبان آلمانی دانشکده‌ی زبانها و ادبیات خارجی در دانشگاه تهران عصر سه‌شنبه ۱۲ دی 96 در نزدیکی دانشگاه دستگیر شد.

پیش از این خبر دستگیری دانشجویان دختر توران مهربان، لیلا حسن زاده و فائزه عبدی پور نیز توسط کمسیون زنان شورای ملی مقاومت منتشر شده بود




فائزه عبدی پور فعال عقیدتی روز ۱۰دی۱۳۹۶ در تهران دستگیر شد و از آن روز در اعتصاب غذا کرده است.
خانم عبدی پور به همراه سه فعال دیگر در روز ۱۰ دی برای عیادت یکی از دراویش گنابادی به بیمارستان دی تهران رفته بودند ولی در آنجا با خشونت دستگیر شدند. 
این افراد پس از بازداشت ابتدا به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات در خیابان انقلاب برده شدند و پس از بازجویی به بند 209 بازداشتگاه اوین منتقل شدند.
فائزه عبدی‌پور از دراویش گنابادی و فعال دانشجویی است. دلیل بازداشت او مشخص 
نیست.

لیلا حسین‌زاده  دانشجوی علوم اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران
لیلا حسین‌زاده  دانشجوی علوم اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران روز ۱۱ دی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.


در جریان قیام روز ۱۰ دی 96، ۱۱ تن  از مردم معترض پرند از جمله ۳ زن دستگیر شدند.
شهرک پرند در شهرستان رباط کریم واقع شده است. فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در جنوب غرب تهران عبدالله‌زاده پاشاکی ضمن اعلام این خبر گفت.



دست کم ۴۰۰ زن جزو دستگیر شدگان تظاهرات اخیر در شهر ایذه هستند. دستگیری ها تا حدی گسترده است که در برخی موارد کل افراد یک خانواده زندانی شده اند 
شاهدان بومی می گویند، اکثر زنان دستگیر شده در این شهر در یک اردوگاه ترک اعتیاد نگهداری می شوند.  یکی از این بازداشت‌شدگان که در کمپ ترک اعتیاد نگهداری می‌شود در آخرین تماس با خانواده خود گفته است که در ۴ روز اخیر غیر از آب هیچ چیز به آنها داده نشده است.



تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات روزهای اخیر در شهر سقز پس از پایان بازجویی های اولیه به زندان این شهر منتقل شدند. گفته میشود این افراد ۱۱ نفرند که حداقل ۷ زن در میان آنها هستند.
گزارشات حاکی از آن است که همچنان تعداد نامعلومی از بازداشت شدگان در بازداشتگاه های دیگر مانند بازداشتگاه اداره اطلاعات و سپاه در زیر بازجویی می باشند. گزارش روشنی حول چگونگی بازداشت این افراد در دست نیست. 
بنا به منابع شورای ملی مقاومت در داخل ایران، ۳۵درصد دستگیرشدگان قیام سراسری دانشجو و ۹۰ درصد زیر ۲۵سال هستند

هشدار نمایندگان مجلس ارتجاع درباره تکرار کهریزک
محمود صادقی نماینده مجلس ارتجاع از تهران نسبت به‌وقوع 'کهریزک دوم' هشدار داد و گفت: «به رئیس‌جمهور و مقامات امنیتی و قضایی هشدار می‌دهم از وقوع کهریزک دوم جلوگیری کنید». 
وی ۱۹دی ۹۶در توئیتی نوشت: «در تماسی که با یک مقام مسئول در یکی از مراجع اطلاعاتی داشتم، متأسفانه مرگ یکی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر در زندان اوین را تأیید کرد». 
طیبه سیاوشی دیگر نماینده مجلس ارتجاع هم در این رابطه اعلام کرد که موضوع را به قوه قضاییه اطلاع داده است.

بازگشایی مجددزندان کارون اهواز و پر کردن آن از بازداشت‌شدگان تظاهرات
خبرها حاکی از آن است که مقامهای امنیتی رژیم آخوندی در خوزستان به‌دلیل دستگیری گسترده قیام کنندگان؛ زندان کارون اهواز را که در سال ۹۴ تعطیل شده بود مجدداً بازگشایی کرده و اتاقهای آن را از بازداشت‌شدگان پر کردند.
شهروندان اطراف زندان خبر از تردد دهها خودرو حامل بازداشت‌شدگان طی روزهای گذشته به این زندان می‌دهند. پیش از این در سال ۹۴ این زندان به‌دلیل بافت فرسوده آن و قرار گرفتن در بافت شهری تعطیل شده بود.
بر اساس اخبار دیگری؛ تعداد بازداشت‌شدگان شهر اهواز در تظاهرات اخیر این شهر ۳۸۰نفر بوده است. این بازداشت‌شدگان در زندانهای سپیدار و شیبان تقسیم شده‌اند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر